Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Scripted timeout.


prM

Rekommendera Poster

Fortsätter tråden i rätt forum Mats.

 

Jo du har rätt i att problemen mest kommer i långa forum med många inlägg.

Har jag sen nån filhämtning på gång samtidigt snabbar det ju klart inte upp det hela men det är inte bara där problemet ligger för jag kan få felmedelandet ändå.

Och vise versa som idag när det funkar att både hämta nån fil och glida runt här på e-forum.

 

Jag vet inte hur mycket av er server-prestanda som är skuld till det hela men det bör ju i varje fall inte gå snabbare ju fler som är inne samtidigt eller hur ?

 

Finns där förresten nån möjlighet att ställa in tiden innan ett script gör "timed out"?

Använder mest Win 2000 och IE5 till internet.

 

När det sen gäller bredden "alla" tjatar om:

Är sidorna tänkt för nån speciell upplösning?

Försökte precis i lite olika upplösningar men det strulade lite internt så att säga,men med 800x600 verkar man få fullbredd.

Kör själv i 1024x768 vs 1280x1024 beroende på vilken burk jag använder och då blir där mycket spill till höger.

Stör ju inte så mycket förutom att jag gärna skulle vilja läsa lite mer av rubrikerna i den högra spalten eller vad det kan heta på fackspråk.

En del har ju en förmåga att ställa hela frågan i rubriken vilket jag tycker är helt ok bara man kunde läst hela.

 

Jag vet att ni försöker lösa alla problem så se inte inlägget som en massa gnäll....

 

Trevlig semester förresten,gick på själv för 5 veckor idag precis när vädret klarnade !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fick bli en liten kort kvällsrepa här för min del ...

Men från och med nu får det bli litet solsken och ordentligt med sömn istället.

 

Ja, vi får antagligen titta på både på timeout-inställningarna på serversidan samtidigt som vi litet löst funderat på att även dela upp själva diskussionerna i flera sidor om det blir för många inlägg, precis som vi gör med de olika forumen idag.

 

En lösning skulle kanske vara att visa inläggstråden plus de 10 - 20 första inläggen, därefter fick man klicka sig fram till nästa sida med nästa omgång inlägg och så vidare. Litet synd för personligen tycker jag det är trevligt att ha hela diskussionen samlad på en sida även om det kan bli litet långt ibland.

 

När det gäller upplösningen ...

Helt kort, sidan är optimerad för 800 x 600 men vi försöker hitta en lösning där även dem med lägre upplösning ska kunna få full behållning utan att scrolla i sidled. Det är litet pyssel kvar med det ...

 

Trevlig semester och gör inte som jag och låt jobbet hänga med dig under ledigheten. ;-)

/Mvh Mats Hultgren, idg.se

 

--------------------------------------------------

Epost: mats.hultgren@idg.se

Besök vår hemsida: http://www.idg.se

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...