Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

kan ej ta bort msmsgs.exe ?


mrcreosote

Rekommendera Poster

Hej.

 

Hur jag än försöker ta bort msn messenger - processen msmsgs.ex - så finns den ändå kvar i task manager.

 

Jag har försökt ta bort msn i "ta bort windows komponenter" och jag har försökt ta bort den med msconfig, osv.

 

några råd?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

msmsgs.exe är antingen Windows Messenger eller någon otrevlighet (finns flera med det filnamnet).

Windows Messenger stänger man av genom att starta den (Start - Program) och sedan Tools - Options - Preferences och avbocka Run this program when Windows starts (du får översätta själv till lämpliga ord i svenskt windows).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows Messenger på min dator ligger i C:\Program\Messenger.

 

Ställ in Utforskaren så att du kan se alla filer:

Verktyg - (Mapp)alternativ eller liknande - Visning

Välj Visa dolda filer och mappar

Avbocka Dölj filnamnstillägg för kända filtyper

Avbocka Dölj skyddade operativsystemfiler

Bocka för Visa innehållet i systemmappar

 

Sök sedan (ställ in även sökningen att söka i systemmappar och dolda filer/mappar) efter msmsgs.exe

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows Messenger på min dator ligger i C:\Program\Messenger

 

Om man ska vara petig så heter mappen messenger med litet m om det är den Messenger som installeras med Xp vi pratar om. Inte att förväxla med mappen Msn Messenger som innehåller den Messenger du kan ladda ner (7.0 heter den väl nu?)

 

Ett bra sätt att bli kvitt messenger (originalet) helt är att stänga av messenger där nere vid klockan med ett högerklick och se till så att Outlook Express och annat som kan tänkas använda messenger är stängt. T ex. hotmailen på webben brukar logga in på messenger automatiskt.

 

När detta är gjort så tar man helt enkelt bort mappen messenger i C:\Program\ så är man kvitt messenger för alltid. Det blir protester med en dialogruta men det är bara till att visa vem som är chefen!

 

Liten utläggning men alltid är det någon som lär sig.

 

Bosse

 

Eforums medlemmar i bild! "http://eforumare.just.nu"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man ska vara petig så heter mappen messenger med litet m om det är den Messenger som installeras med Xp vi pratar om.

Vill inte heller vara petig men i min dator så stavas mappen Messenger i alla fall, sen bryr sig inte Windows om huruvida man använder små eller stora bokstäver, det blir samma sak (kanske MESSENGER eftersom Dos bara använde stora bokstäver på filnamn) när det kommer in i Windows kommandohantering.

 

[bild bifogad 2005-08-19 10:35:03 av Cecilia]

740197.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill inte heller vara petig men i min dator så stavas mappen Messenger i alla fall,

 

Det var nytt för mig... alla datorer med xp jag varit inne i som inte hämtat Msn Messenger har originalet i en mapp med litet m. Man lär sig så länge man lever...

 

 

Bosse

 

Eforums medlemmar i bild! "http://eforumare.just.nu"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var nytt för mig... alla datorer med xp jag varit inne i som inte hämtat Msn Messenger har originalet i en mapp med litet m. Man lär sig så länge man lever...

 

Innan servicepackar så heter den Messenger och efteråt messenger... på min dator i varje fall.

 

Bosse

 

Eforums medlemmar i bild! "http://eforumare.just.nu"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
BingBoström

Hej go vänner.

Jag har insett att Ni som regel kan detta med datorermånga gånger bättre än jag.

Har ett problem som jag undrar om någon kan hjälpamig med.

Så fort någon har loggat in på messenger på min dator så står de kvar i en lista när jag ska logga in. Jag vill ha bort den listan för det är irriterande att se alla so mloggat in för det är så många olika personer ochhelt onödigt.

Kan någon alltå hjälpa mig hur jg får bort alla gamla inloggade namn.

Tacksam för hjälp och önskar Er en udnerbar sommar gör Bing

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska avbocka kom ihåg mig där var du loggar in på messenger. Detta måste du göra för alla konton. Logga ut så ser du rutorna du ska avbocka.

 

Bosse

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...