Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Gröt-font, reklamtittartvång och radstrul


Chakotay

Rekommendera Poster

Texten lydande t.ex.:

 

"eForum / Buggrapporten / Signaturen kommer och går

Insamling av buggar (fel) på eForum. "

 

...visas i min dator med en grötigt klumpig font, som faktiskt gör texten mer svårläst än om den var mindre och i en font som mer överstämde med själva inläggstexterna.

Dessutom är det opraktiskt att det inte med länkunderstrykning framgår att de första orden i den citerade texten ÄR länkar.

 

Det verkar som det införts reklamtittartvång, ty när jag med min backknapp backar ut från ett inlägg, hamnar jag längst ner - vid reklamen - på den sida som efter bortåt 15 sekunders väntan äntligen uppenbarar sig.

 

Påminner också om buggen som gör att när jag skriver i denna ruta radbryts inte texten vid rutans ände - istället finns en horisontal-scroll-knapp och textraderna blir ca dubbelt så långa som textrutan! Mycket obevämt!

 

Oavanstående iakttaget i Netscape 4.7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chakotay.

- Har testat med NC 4.7 och inte råkat ut för "grötfonter". Skulle du kunna kolla om det är så att du saknar typsnittet Verdana som är det som används i den aktuella texten?

 

Sidhuvudshanteringen är för övrigt på "ritbordet". Det rör allt från typsnittsval, hur länkar representeras och vilken information som syns var.

 

- Nej, inget reklamtvång är infört. Väntetiden beror på hur NC hanterar tabeller. IE visar innehållet allteftersom - NC väntar med att visa något förrän hela tabellen är färdigbehandlad.

 

- Sättet NC hanterar formulär är också det en fråga som vi ska försöka lösa. Under tiden får jag tyvärr hänvisa till en överanvändning av Enter-tangenten, dvs att man lägger in radbrytningarna själv.

/Mvh Mats Hultgren, idg.se

 

--------------------------------------------------

Epost: mats.hultgren@idg.se

Besök vår hemsida: http://www.idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något konstigt är det, ty jag jämförde den font jag ser genom Ns 4,7 med den Verdana-font jag ser i Word och de stämmer inte överens.

I webläsaren är båda raderna text i fet, lika stor stil och en hel del "plufsigare", t.ex. "B" ser inte ut som i Word.

 

Tittar jag däremot i Ns 6 ser det tämligen snyggt ut: översta raden i fet Verdana, och understa i tunn Verdana.

 

Sett i IE4 verkar det vara fet Verdana i bägge raderna men med mindre font i nedre raden.

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2000-07-05 03:53:04 av Chakotay]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Mitt klagomål "Det verkar som det införts reklamtittartvång, ty när jag med min backknapp

backar ut från ett inlägg, hamnar jag längst ner - vid reklamen - på den sida

som efter bortåt 15 sekunders väntan äntligen uppenbarar sig.", fick endast en halv förklaring - ett svar om ett faktum som de flesta Netscape-användare redan torde vara väl bekanta med.

 

Men kärnfrågan - varför jag när jag backar ut från ett inlägg, hamnar längst ner på sidan jag hamnar på - fick inget svar!

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2000-07-20 12:23:38 av Chakotay]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jani Andersson

Ärligt talat har jag ingen aning om varför just du hamnar längst ner. Jag lyckas inte med det och vad jag vet finns det heller ingen funktion som medvetet tvingar ner dig dit. Är det fler är Chakotay som råkar ut för det här?

 

 

 

mvh

Jani Andersson

Plus.idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jani Andersson

PS. Är det mellan några speciella sidor detta inträffar?

 

mvh

Jani Andersson

Plus.idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...