Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

open office


hugo asinads

Rekommendera Poster

Jag har stött på ett problem med detta program. Det går inte att skriva ut dokument på datorer med ett annat progrem. Min fråga är om man kan konvertera dessa dokument till word till exempel. Jag har inte skrivare så jag måste skriva ut dem på en annan dator. Jag har inte heller word programmet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du sparar dokumenten som word-dokument så kan du naturligtvis öppna dem i Word på en dator som har Microsoft Office och inte Open Office.

Ett annat alternativ är att göra en pdf av dokumentet, då kan du skriva ut det från allt som har Adobe Reader (fd Adobe Acrobat Reader) installerat.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu när du har fått svar kan det kanske vara tillåtet för mig att påpeka att du inte har problem med Open Office utan med MS Office :)

 

Är du student kan du ladda ner programmet StarOffice 7 vilket är en komersiel version av OpenOffice. (Egentligen är OO en gratis version av SO)

 

http://se.sun.com/

 

Ha det bra,

A.C.Magic

-------------------------------------------------------

Two things are infinite: the universe and human

stupidity; and I´m not sure about the universe

(Albert Einstein)

 

[inlägget ändrat 2005-08-11 16:15:14 av A.C.Magic]

[inlägget ändrat 2005-08-11 16:15:37 av A.C.Magic]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då betyder att word är inte kompatibel med open office. Jag frågar detta eftersom jag läser en kurs på distans och därför måste skicka skolarbeten till min lärare. Om min lärare har word då kommer hon inte att kunna läsa dokument skrivna i open office? Måste jag skaffa word?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då betyder att word är inte kompatibel med open office.

Jag måste ha uttryckt mig slarvigt om du drar den felaktiga slutsatsen. Läs nedan och se om du förstår mer:

 

Måste jag skaffa word?

Nej, men om mottagaren ska kunna öppna dina filer i Word så måste du spara dem som word-filer (eftersom Word inte kan läsa Open Office egna format).

 

Det gör du genom att säga Arkiv - Spara som och välja filtyp "Microsoft Word 97/2000/XP (.doc)", Open Office har inga som helst problem att vare sig öppna eller spara dokument som går att läsa i Word.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alternativet är att konvertera dina filer till pdf. Ett gratis program finns här http://www.pdf995.com/

 

Ha det bra,

A.C.Magic

-------------------------------------------------------

Two things are infinite: the universe and human

stupidity; and I´m not sure about the universe

(Albert Einstein)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alternativet är att konvertera dina filer till pdf. Ett gratis program finns här

Behövs inget extraprogram om man vill göra pdf:er, det klarar openoffice helt själv.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Javisst. Det glömde jag. Att OO kan skapa pdf-filer är en av fördelarna med programmet.

 

Ha det bra,

A.C.Magic

-------------------------------------------------------

Two things are infinite: the universe and human

stupidity; and I´m not sure about the universe

(Albert Einstein)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...