Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Visa upp skrivbord online (realtime)


daSource

Rekommendera Poster

Undrar vilka program det finns som i realtid visar upp ens skrivbord och allt som där händer för folk som är uppkopplade online?

 

Främst freeware-varianter, då det är ett icke-kommerciellt projekt det ska användas till.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

RealVNC http://www.realvnc.com/ borde klara av det. Normalt ger man den/datorer som får tillgång till skrivbordet möjlighet att kontrollera tangentbord/mus men det ska kunna gå att stänga av vilket du vill. Jag har aldrig testat det själv.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var inte riktigt så jag menade. Åskådarna ska inte få pilla på min dator, utan bara se, som i en livevideofilm, vad som händer på min skärm.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag skrev ska det gå att stänga av så att de som tittar inte kan göra något mer än att se.

 

I dokumentationen för VNC Server hittade jag:

 

Inputs tab [see Inputs for all options]

• Accept events - Depending on the type of demonstration, it may be advantageous to prevent

the viewers from controlling the system. If so, untick both the Accept pointer events from clients and the Accept keyboard events from clients options in order to retain control.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, dagens huvudvärk har gjort mig dyslektisk. Sorry :)

 

Jag ska kika lite närmare på det. Jag har dock för mig att det finns lite mer renodlade lösningar till detta, men det enda ord jag kommer på att söka på är "screencapture" men det ger bara massa resultat på just print-screen-funktioner..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...