Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Måste ändra i brandväggen


snowmad

Recommended Posts

Var/hur ändrar man i panda titaniums brandvägg?

jag/vi har lyckats stänga ute våra andra datorer från denna och stängt inne lite progran som MÅSTE få komma ut.

det kommer ingen "fråga om lov ruta" - det har Vi förmodligen tagit alternativet "gör alltid så och visa ingen ruta" eller vad det nu heter :-) på

Jag har ställt frågan till Panda, men Pandas @-suport är inte raska att höra av sej......

Är det någon "out there" som vet

 

[inlägget ändrat 2005-08-06 00:45:30 av snowmad]

Link to comment
Share on other sites

Jag hittade svaret på pandas engelsk textade sida....;)

http://www.pandasoftware.com/support/card.aspx?id=21030&idIdioma=2&pagina=1

Men deras fantastiska suport har fortfarande inte hört av sej, jag hadde väntat två (2) dygn innan jag skrev o frågade här...

:thumbsdown: för suporten.

 

 

[inlägget ändrat 2005-08-06 20:48:33 av snowmad]

Link to comment
Share on other sites

Men deras fantastiska suport har fortfarande inte hört av sej
Var det Pandas egna eller vände du dig till PCM (som är svensk generalagent och har en egen supportavdelning)?

http://www.pcm.se/int/

 

 

/Cluster

------------------------------------------------------------

Ditt vetande är värdelöst om inte andra vet att du vet

-----------> http://eforum.kicks-ass.net <------------

 

Link to comment
Share on other sites

techsupport.sweden@pandasoftware.com

och jag skrev på fredag eftermiddag även till usa sidan, och hoppades att man pga. tids skillnaden skulle hinna generera ett svar därifrån

techsupport.usa@pandasoftware.com

...menar du att det inte var rätt sverige adress ???

 

Link to comment
Share on other sites

Kontakta oss via telefon eller fax:

Tel 08-545 250 30 (vxl)

Fax 08-545 250 40

 

Support på Titanium eller Platinum sköts via e-post på support@pcm.se eller via Betalsupport på 0900-205 55 55 (12:50 per minut).

 

http://www.pcm.se/int/

 

 

/Cluster

------------------------------------------------------------

Ditt vetande är värdelöst om inte andra vet att du vet

-----------> http://eforum.kicks-ass.net <------------

 

Link to comment
Share on other sites

Ok, du har nog rätt!

 

http://www.pcm.se/int/

 

(Jobbar du där eller?)

Det var till den här adressen "privat.support@pcm.se" som vi vände oss när vi inte fick in förlängningen med uppdatering på det 3-års avtal som följde med datorn...

OCH DÅ FICK VI MYCKET BRA HJÄLP!

Men den svars suport vi fick kom via den svenska adress jag nämde tidigare, så jag gjorde bara en fortsättning på det sista mailet jag fått. (och jag fick ju ett "autosvar" att jag skulle få hjälp)

 

Det är möjligt att det är "Mitt fel" då jag inte gjorde ett nytt ärende.

 

.. Jag fick ett svar från usa i natt, men det verkar som jag (mitt pucko) inte talade om för dom att det var Titanium, för de inställningar jag skulle göra (och som jag själv sökt efter) finns inte i "mitt" (men i tex. platinum finns dom) .

 

- vem vill betala 12:50 per minut ?

Tur att IDG Forum finns :-)

 

 

 

[inlägget ändrat 2005-08-07 14:11:13 av snowmad]

Link to comment
Share on other sites

Så här var det...

Jag hadde bett om suport på tre (3) adresser

Det har är svaret från sverige...där jag använde rätt adress!

Men fortfarande ingen hjälp därifrån.

 

Vi kommer behandla ditt ärende inom kort

 

För snabbare handläggning i framtiden använd nedan mailadresser

 

Titanium & Platinum produkter: privat.support@pcm.se

Corporate produkter (Businessecure, AdminSecure & GateDefender) : support@pcm.se

 

Telefonsupport för Titanium & Platinum ges på 0900-205 55 55 (12.50:- /min)

Telefonsupport för Corporate & ÅF ges enl avtal.

 

För mycket kaffe, för lite sömn och en trilskande tillvaro har tydligen gjort mej förvirrad :-)

Men det kan vara det samma...

Jag gillar pandas antivirus skarpt :thumbsup:(men brandväggen i titanium och jag är lite o-ense)

 

[inlägget ändrat 2005-08-07 14:52:12 av snowmad]

Link to comment
Share on other sites

(Jobbar du där eller?)

- Cluster -

Detta var en uppriktig fråga och inget annat...

(alltså inte illa menat om nu någon trodde det)

 

Jag fick i alla fall mera hjälp från usa suporten i natt, men sverige är fortfarande tyst.

Men det spelar som sagt ingen roll längre.

 

Link to comment
Share on other sites

(Jobbar du där eller?)

- Cluster -

Detta var en uppriktig fråga och inget annat...

He he, ingen fara. Nej, jag jobbar inte där. Hade jag gjort det så hade jag låtit det tydligt framgå.

 

Vet att olika användare uppfattat supporten från Panda och PCM helt olika. En del är missnöjda, andra är hur nöjda som helst.

Hur som så har du nu fått hjälp.

 

 

 

/Cluster

------------------------------------------------------------

Ditt vetande är värdelöst om inte andra vet att du vet

-----------> http://eforum.kicks-ass.net <------------

 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...