Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur skapar man Mall-mail i Microsoft Outlook


Mejkia

Rekommendera Poster

Är kass i Outlook.

 

Vill ha en snygg mall med företagsnamn och telefonnummer, mail osv längst ner i mailet varje gång jag tar "new mail" färdigt.

Hur skapar man en sådan?

Provade lägga till en signatur, men gick bara göra full text utan kunna ändra teckensnitt och färg, vill också slippa lägga till manuellt..

 

Tackar för svar..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du gör det via signatur, men välj avancerat under redigering. Då öppnas Word och du kan lägga in det du vill ha.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar, men då får jag ju manuellt välja signatur och lägga till signaturen.

år det att ordna så default finns signaturen där när man startar nytt mail?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag använder inte Outlook utan OE, men det borde vara ungefär likadant. I OE går man in under Verktyg, Alternativ, fliken Skriva. Där klickar man i Använd följande mall..... E-post. Sen går du till Skapa ny mall och kommer då till mallguiden. Där kan du lägga vad du vill nederst på sidan. När du är nöjd så sparar du mallen med lämpligt namn. Eftersom du har bockat i att mallen ska användas bör den komma upp automatiskt, förutsatt att du har RTF/HTML inlagt som format.

 

[inlägget ändrat 2005-08-03 12:10:49 av bmhson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där du ska skapa mallen finns det valet. Du kan dels välja för nya mail, men även vidarebeforingar mm.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör heller inte MsOutlook.

 

Detta är lättare i Outlook Express.

Ung. så här görs det i MsOutlook.

 

Öppna MsOutlook, välj sedan i menyn

Verktyg, Alternativ, Epostformat,

 

Välj Meddelandeformat, ska vara HTML.

 

Klicka sedan på mallväljaren.

Där kan du hämta redan färdiga på internet.

 

Man kan också skapa en egen html-sida som man sen lägger in i mappen där mallarna finns.

 

Det görs på följande vis. Efter att du klickat på mallväljaren, klicka på nytt, välj befintligt exempel eller radioknappen längst ner, använd fil som mall.

 

Dessa kan man välja att ha som färdiga mail eller bara som bakgrunder som man sedan kan skriva vidare på när man ska skicka mail.

 

Puh, hoppas allt blev rätt nu!

Detta är i stort sett hämtat ur minnet, mitt minne, inte datorns.

Det finns säkert flera möjligheter där men minns inte allt.

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde precis som det stod där på den översta länken men problemet är när jag ska öppna formuläret i "filsystemet" alltså sista punkten, så vill den öppna med *.oft, vilken mallen inte sparades i (går ej att sparas så heller..)

Och det verkar inte gå att öppna i något annat än just *.oft.

 

Tacksam för svar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hittade felet.

 

Men måste fortfarande välja "formulär" vill ju ha det default när jag tar "nytt meddelande"

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen

Har du verkligen ändrat i "öppningsmenyn" eller inkorgen i MO under Verktyg/alternativ fliken E-postformat att du vill använda mallen som standard?

 

Finns mitt på sidan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
Roland Carlsson

Hejsan!

 

Jag har följt det som står på sidan men har problem med att min signatur hamnat över min mall.

 

Går det på något sätt ställa in så att om jag väljer en mall antingen inte klistras på en signatur eller att signaturen kan placeras längst ner i mailet, efter mallen?

 

Tack på förhand

Roland

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...