Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Uppstartsproblem WIN SBS 2003


Jens_32

Rekommendera Poster

Hej

 

Stora problem!

 

Servern startar upp, och jag ser bios, första rutan där det står Windows Server 2003 och några blåfyrkanter som rullar över skärmen, därefter så ska jag komma till inloggningsrutan ctrl, alt +del rutan. när den kommer så ser jag hälften av den, och den övre delen, ser inga knappar eller fält i övrigt. Ser ut som nått resursproblem att den inte har resurser att rita upp skärmen... eller kan det vara hårdvarufel på ex grafikkort

 

eftersöker tips på detta, om jag kan boota den med disker etc samt vart jag då kan finna startdiskette eller liknande?

 

har även testat detta i felsäkert läge, samma resultat *suck*

 

Hur kommer jag in i maskinen???

 

Kan jag sätta i installationsskivan och gör en ominstallation/reparation? eller tappar jag allt då. AD, Exchange etc finns på maskinen.

 

Tacksam för bra och konstruktiva tips.

 

 

/U

 

 

[inlägget ändrat 2005-08-02 10:21:26 av Jens_32]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för server? Är grafikkortet integrerat på moderkortet?

 

Har sett detta tidigare, det du beskriver. Satte in ett gammalt sunkigt ati kort med 4MB ram, då blev det schysst. Provade även med ett nyköpt Saphire kort. Efter installation av drivers till det så blev det samma fel även med det kortet. Misstänker att det var moderkortet i mitt fall.

 

Prova att byta grafikkort om du kan. Kör inte någon reparation eller installera om. Då får du problem med AD/Exchange.

 

Kommer du in första gången tycker jag du ska aktivera Remote Desktop, så du kan logga in från en annan dator.

[inlägget ändrat 2005-08-02 13:04:27 av Sven Oskarsson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för dina tips och hjälp.

 

Nu har jag bytt grafikkort och det är exakt lika ändå. Grafikkortet är inte ingrerat på moderkortet och servern är någon typ av hemmabygge.

 

testar också att ansluta via remote desktop och får samma resultat där. Hur kommer jag åt maskinen utan att allt försvinner.

 

Tittar på loggarna via en annan dator och det är myckte mystiskt i loggarn många röda. mycket av det som är rött pekar mot tjänster som har med exchange att göra.

 

När jag får fram själv ctrl, alt +del rutan så ser jag inget i den. men disken jobbar hela tiden... tips..

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar konstigt att det blir samma fel via Remote Desktop.... Det borde funka.

 

Kan du klistra in några felmeddelanden ifrån uppstart till den är igång.

(Tryck där pilen visar och klistra in här.)

 

Blir lite lättare och hitta felet då.

 

[bild bifogad 2005-08-02 14:34:53 av Sven Oskarsson]

735132_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Får inget fel meddelande när jag startar den. den enda jag ser är loggan för windows server 2003, texten som skall stå i samma ruta "tryck ctrl, alt - del för att logga på" syns ej, jag ser inte heller listen där jag kan fånga rutan med musen och flytta runt rutan på skärmen.

 

Mycket märkligt...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skrev att du fick många rödingar i eventloggen när servern startade.

Du kan väl klistra in dem här, så får vi se om det har något med saken att göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Vill bara tacka för ditt engagemang och dina tips. då denna server ej används för någon typ av drift och så gjorde jag en ominstallation, det grämmer mig lite att jag inte kom fram till vad detta berode på, enligt loggen så var det mycket rött på exchange delen, men även på en TAPI del som är installerad.

 

Nu är den up and running igen, men tackar likväl.

 

//

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...