Deestyle Posted July 27, 2005 Share Posted July 27, 2005 Hur delar jag en skrivare på två datorer? Jag har bredband genom telefonjacket. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Host Posted July 27, 2005 Share Posted July 27, 2005 har du router? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deestyle Posted July 27, 2005 Author Share Posted July 27, 2005 Nej, jag har bara vanlig anslutning via nätverkskablar från vardera dator till telefonjacket. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Host Posted July 27, 2005 Share Posted July 27, 2005 så alla datorer är kopplade till modemet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deestyle Posted July 27, 2005 Author Share Posted July 27, 2005 Ja det är två datorer som är kopplade till den. Datorerna ligger i olika rum men kopplade till samma modem via nätverkskabel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Host Posted July 27, 2005 Share Posted July 27, 2005 Hmm vet inte om det funkar via modem men kanske om ni kan köra lan så lär det funka Här är en guide http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload6/Fildelning_Windows_XP.pdf om hur du delar filer mellan datorerna om du gör det så är det bara att dela ut skrivaren Har du brandvägg så måste du öppna så att den inte blockerar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.