Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

agp ports hastigheter


Baltassar

Rekommendera Poster

hej, jag har ett moderkort som har en AGP port på 4x hasighet och jag tänkte köpa ett grafikkort som har gränssnittet AGP 8x/4x funker det kortet till mitt moderkort?

 

uppskattar snabbt svar.

Tack i förhand.

 

[inlägget ändrat 2005-07-27 00:44:08 av Baltassar]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sannolikt kommer det funka eftersom gränssnittet uppges till "AGP 8x/4x" för gfx-kortet. Vad det innebär lite mer konkret är att gfx-kortet då kan ställa om sig och fungera med både spänningen 0.8 och 1.5V.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag köpte det idag och testa, men när jag sätter i kortet kopplar in vga kabeln fråm skärmen till kortet så startar datorn som den ska men skärmen är helt svart. Vad kan felet vara?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror på hur du menar med att datorn startar som den ska, står den bara och surrar med svart skärm då du trycker igång den? En av orsakerna kan i så fall vara att nätagget inte orkar driva det nya gfx-kortet. Testa då att koppla ur någon"överflödig" enhet i datorn, så att mindre ström krävs, och kolla om den orkar starta sen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Byter du grafikkort? I så fall har du avinstallerat drivrutinerna till det gamla först?

Om du tidigare har ett integrerat grafikkort på moderkort så kan du behöva ställa om i BIOS.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det brukar stå på första skärmbilden när man startar om datorn, t ex Tryck DEL för Setup.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...