Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

D-Link nätverkskort + Netgear router??


Raz

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

Jag är ny på detta forumet, men har läst här lite då och då... Bra sida.

 

Nu till min fråga. Jag har haft en trådlös D-Link router (DI-514) ihopkopplad med 4 datorer som använder D-Links trådlösa nätverkskort (DWL-510). Nu är det på det viset att våran router har gått sönder och fungerar inte längre, vi har tröttnat på D-links kassa prestanda och vill byta till ett annat fabrikat, de vi funderar på är NetGear MR814 och Linksys WRT54G. Det jag undrar är om dessa routrar fungerar med våra gammla D-Link nätverkskort eller om vi måste köpa helt nya nätverkskort från Netgear eller Linksys? Ni får ha överseende om frågan vekar hjärndöd, men är inte nått vidare insatt i ämnet :)

 

Sen så får ni gärna ha övriga synpunkter på de routrar jag funderar på, om ni upplevt nåra problem med telia adsl eller liknande... Vi har 8Mbits bredband här hemma för övrigt.

 

Mvh

 

Rasmus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det är en standard så ska det självklart funka.

Dock så säger man att om man ska vara på den enkla sidan är det bäst att köra samma märke.

Men det ska inte vara nödvändigt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, det var väl det jag trodde :) Tack för svaret...Du har förövrigt ingen router o rekomendera? Stabilitet och räckvidd är det viktigaste :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...