Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

K9 det bästa gratis spam-skyddet?


Marianne L

Rekommendera Poster

K9 sorterar rätt bra men allt kommer inte på primärlistan och nu kommer investmentbrev som går förbi K9. Har någon provat K9 men hittat något bättre?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Jag använde K9 i ett år och tyckte då att det var väldigt bra, den identifierade runt 95% av min spam. Det den var dålig på var att den alltför ofta identifierade legitima mail som spam. Eftersom man inte får legitima mail i så hög omfattning tar det mycket längre tid för K9 att skapa statistik över dessa.

 

I våras bytte jag mailklient helt och hållet till Mozilla Thunderbird och dess inbyggda spamskydd slår K9 rätt ordentligt tycker jag. På 5 månader har ett (1) legitimt mail slunkit in i spammappen och runt 50 spam hamnat i Inbox (detta att sättas i relation till att jag normalt får ca 200 spam/dag). MVG!

 

I övrigt tycker jag att Thunderbird som mailklient klassar ut Outlook Express med hästlängder.

 

[inlägget ändrat 2005-07-20 05:02:02 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt att jag går lite OT, men det faktum att du har råkat ut för att ett legitimt mail åkt in i spamhögen gör ju hela spamfiltret helt värdelöst i min mening.

 

För du måste ju då alltid kolla igenom all spam om det kom igenom nåt legitimt, och eftersom du verkar så säker på att bara ett slunkigt med antar jag att du har kollat igenom alla spam också, vad för nytta gjorde spamfiltret nu igen?

 

Den sparar ju knappt någon tid isåfall och det är ju jusst tid som man vill spara genom att sortera bort all spam.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man trimmat den hamnar legitima mail sällan fel men nu får jag Spam direkt till Inkorgen utan att det ens fastnar i K9 som spam eller ej.

 

MT är väl ett betalprogram, det ska finnas flera gratis.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...