Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Win XP updates


kalle2345

Rekommendera Poster

Har flera datorer i mitt nätverk.

Ofta måste jag installera om ungarnas datorer.

Undrar därför om det inte på något sätt går att spara/bränna alla updates man hämtar så slipper man hålla på och hämta gång på gång?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Använd ex. Norton Ghost för att skapa en snapshot-bild av operativsystemet som det ser ut. När du återställer en ghost-image så läggs allt tillbaka som det såg ut tidigare (inkl. alla uppdateringar och installerade program)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det enda möjligheten?

Det går alltså inte att bränna alla uppdateringarna på en separat

skiva som man kan installera från efter ordinarie Win XP?

 

Är inte så glad i just Ghost då man får gamla datum på en del program

ex.vis om man skulle vilja testa en trial igen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju alltid installera WSUS på någon dator, så har du alla uppdateringar där som du kan enkelt kan uppdatera dom andra datorerna ifrån.

 

http://www.microsoft.com/windowsserversystem/updateservices/default.mspx

 

Men som sagt, Ghost är inte heller helt fel. Installera Windows, alla uppdateringar och drivrutiner samt standardprogram och kör sen en Ghostning till CD eller DVD.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack det var ett bra tips, skall testa och försöka ladda hem dem och bränna dem på en separat CD.

Dock tycker jag sidan är lite svårnavigerad då den bara listar de populäraste uppgraderingarna.

 

Skulle vilja se en komplett lista över det som kommit ut efter SP2, gärna i stigande datumordning.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kalle2345 skrev:

 

Skulle vilja se en komplett lista över det som kommit ut efter SP2, gärna i stigande datumordning.

http://www.microsoft.com/downloads/results.aspx?productId=4C937A02-BAE0-4317-A1A9-0C56CD979D05&CategoryID=&freetext=&DisplayLang=sv&DisplayEnglishAlso=&sortCriteria=date&startDate=&period=0&type=&nr=20

 

Tillägg: Gjorde precis en nyinstallation av XP och direkt installerade jag SP2 (full version), sedan körde jag Windows Update och då hittades en uppdatering Windows Installer 3.1. Efter omstart körde jag WU och då hittades 24 viktiga uppdateringar. Efter ny omstart körde jag WU och då hittades 1 viktig och 6 st rekommenderade. Jag kan lista dem om du vill.

 

 

[inlägget ändrat 2005-07-15 14:22:24 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Cecilia, men här ser man bara vad som är släppt och vill man ladda hem det så tvingas man att göra det via ordinarie Live Update, d.v.s att man kan inte spara updates som filer på egna datorn/CD's.

Tack ändå.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här var bra, här listas alla updates i datumordning och de går att ladda hem filerna till disken.

Det jobbiga är att det är 188 st.

Går det att se vilka som kommit till efter SP2?

 

Kan man skapa ett kommando eller liknande som installerar

alla filerna med endast ett installationskommando

efter att man lagt dem på en CD?

 

Ungefär som på Updatesiten fast från egen CD istället.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kalle2345 skrev:

 

Går det att se vilka som kommit till efter SP2?

SP2 släpptes 2004-09-06 och efter det finns cirka 60 uppdateringar. Men du behöver inte ens alla dessa. Ungefär 30 st är nödvändiga efter SP2 för ett XP Pro. Se mitt inlägg tidigare i denna tråd.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt, det blev fel. Det var en annan liknande webbplats som jag inte hittar just nu. :thumbsdown:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Ett annat alternativ är att spara alla nuvarande konfigurationer i din WinXP installation och utföra en oövervakad installation. En oövervakad installation låter dig installera operativsystemet utan att du behöver fylla i alternativ (exvis: nätverksinställningar, tid/datum zon osv). Man sparar alla konfigurationer i en fil på en diskett eller bränner ut en specialCD med WinXP incl konfigurationsfil. Konfigurationsfilen går att bygga ut med inställningar för GUI:t och drivrutinsinstallationer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...