Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

MS och Bungie=Illa


Sirocco

Rekommendera Poster

MS har köpt upp Bungie och jag ser anledning att klaga. Orsak: Halo ska inte släppas för Mac, eftersom MS måste stärka Windows genom att ge alla "Win har fler spel" vatten på sina kvarnar. De ska inte heller utveckla för Playstation 2, vilket också är skandal.

 

MS borde sluta med sina uppköp av företag och sluta stoppa produkter från att lanseras för konkurrerande OS. Deras stil att lägga ner i stort sett färdiga saker för att stödja Windows är skandal.

 

Aldrig mer "Bungie"-spel för min del! Jag gillar inte monopol-fasoner och anser att X-box är ett försök att dominera konsolmarknaden. Jag hoppas innerligt att MS misslyckas med detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan Kjellman2

Från Bungies FAQ:

 

What happens to the existing PC/Mac versions of Halo?

 

It's important to understand two things: this decision is left to Bungie's development teams, and in Halo's case it has not been made yet. The development team has a ton of options to consider, and that’s what they’re doing right now. They may choose to concentrate on one platform, to bring the game to every platform under the sun, or something in between. As of this writing we simply don’t know what the answer will be. We cannot promise that a Windows or Mac version of Halo will ship, but we can't rule it out either. Nor is there any reason to at this point.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

Det är så satans ologiskt som det kan bli att hata Bungie bara sådär plötsligt för att dom arbetar under MS nu.

Du är som den där moroniska fjanten på the Mill.

Jag tycker du är jävligt orättvis mot Bungie och pga folk som dig förtjänar ni inte att få HALO för mac.

 

Detta är ju som att jag skulle hata ID software för att dom gjorde Q3 för mac och släppte testet för dom först...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan bara tycka att det ar synd att en oberoende speltillverkare, dessutom macvanlig, gar forlorad. Att MS sedan har en langsiktig strategi att monopolisera spelkonsolmarknaden ar en annan sak. Det har de aldeles sakert.

 

Jag hoppas att MS lyckas kapa at sig en BIT av konsolmarknaden. Jag hoppas innerligt att MS misslyckas att monoplisera konsolmarknaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Micke Hansson

Problemet är bara det att Halo utv på Mac och visades på Mac första gången.

På Bungies Hemsida har det alltid stått att en PC och Mac version skulle släppas.

 

.----Microsaft köper Bungie och plöttsligt finns det ingen Macversion....kanske heller ingen PC version om jag läst Bungies pressreles rätt...

 

Då tycker jag personligen det låter som om MS ( hmmm är inte det en sjukdom) styr Bungie vilket dom notoriskt förnekar.

 

Varför inte då ogilla Bungie eller snarare MS!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så otroligt objektivt micke123, låt mig fråga : Har du någon länk till en icke anti-MS sida som kan bekräfta detta ?

 

Den gamla vanliga Mac-FUD´n.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar helt uppenbart inte ens besitta den mest fundamentala kunskapen gällande detta, gå bort.

 

Att Macen är en undermålig spelplattform ska man inte skylla 3:e partstillverkare för, bara Apple.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt artiklar jag läst så är det inte bara Mac OS som troligen kommer att missa Halo utan också Windows då Microsoft kommer att satsa på Microsofts spelkonsol X-box.

 

http://www.game-over.net/halo/ kan man skriva under en namninsamling med upprop om att spelet ska släppas till både Mac OS OCH Windows.

 

 

/Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...