Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Öppna Outlook mail utan att mailen sparas lokalt!


Mejkia

Rekommendera Poster

Vi på vårt lilla företag har ju email adresser som vi kollar genom outlook eller via webb, men när man öppnar outlook så hämtar den ju bara hem mailen till just den datorn. Jag skulle vilja öppna mailen varsomhelst med outlook el liknade och mailen ändå finns kvar så jag kan se alla mail, utan att den hämtas hem till outlook på den datorn man öppnar med, så man ser alla mail.

Man kan ju alltid kolla via webmail, men vi vill gärna köra outlook.

 

Hur kan man göra då?

 

Tackar för svar!

 

[inlägget ändrat 2005-06-16 12:24:06 av Mejkia]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IMAP?

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett alternativ till POP.

Med IMAP så är mejlen alltid placerade på servern, och i mejlklienten, t ex Outlook, så ser man mejl-mapparna precis som de ligger på servern och kan hantera dem på servern, flytta mejl mellan mappar etc. Det kräver stöd för IMAP både i servern och i klienten. Blev det förståeligt?

Om inte så står det mer här:

http://www.rejas.se/liskola/datorkommunikation/chap_epost.html

http://www.umdac.umu.se/tjanster/tjanster/imap.html

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Leverantören för vår mail har inte stöd för IMAP, så det blir väl POP3 då, men jag hittar ingen inställning för "lämna kvar mail på servern", kikade då i Outlook Express och Microsoft Outlook, men ganska gamla versioner..

Var hittar jag dom inställningarna?

 

Tacksam för svar!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Leverantören för vår mail har inte stöd för IMAP, så det blir väl POP3 då, men jag hittar ingen inställning för "lämna kvar mail på servern", kikade då i Outlook Express och Microsoft Outlook, men ganska gamla versioner..

Var hittar jag dom inställningarna?

 

Tacksam för svar!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Engelsk verswion av Outlook:

 

Under "properties" för det mailkontot finns det en flik "advanced" och en ruta som heter "Leave a copy of messages on server".

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...