Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ny dator


steffo73

Rekommendera Poster

Ska skaffa lite nya prylar till min dator. Nytt moderkort, CPU, minne och kanske ett grafikkort.

Min frågor är nu:

Är det någon skillnad på AMD socket 754 och 939?

Vilken CPU ska man satsa på?

Bör man köpa Dual Channel minne eller räcker vanliga?

Har ett ATI Radeon 9600XT 256mb. Ska jag byta ut detta mot ett PCI express? Jag spelar mycket (kommer att bli mycket BF2).

 

Tacksam för all hjälp.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle välja 939, men idag kör jag 754.

De fetaste prollarna har mycket högre hastighet på 939.

Så då är du rustad för bättre tider än vad jag är nu.

 

Om jag inte minns fel så kör AMD's FX-processorer 939.

 

Dual channel är ju bra, om ditt moderkort stöder det.

Men jag tror inte du märker nån större skillnad. Inte i relation till priset ialla fall.

 

Än så länge tror jag inte PCI-E är särskilt mycket bättre än AGP. En okvalificerad gissning från mig är att vi kommer se nya AGP-kort ploppa upp i säkert 2 år till. Men vill du vara säker på att du har ett utbyggbart system för nästa generation så skaffa PCI-E. Än så länge finns det inga spel som inte AGP fixar galant.

 

I ditt läge skulle jag nog för att komma billigt undan satsa på ett ATI Radeon 9800 Pro och sedan modda det till ett XP. Så klarar du dig ett bra tag till. Jag har haft mitt GeForce4 Ti4600 sen 2002 tror jag (eller tidig 2003). Med det maxar jag fortfarande Half-life och Far Cry.

 

Detta är mina personliga erfarenheter och tankar om det, men det finns nog andra som har mer kunskap som kan ge bättre råd.´

 

 

 

[inlägget ändrat 2005-06-11 15:14:16 av Tophe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...