Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

intel undi, hur hittar min bärbara dator


Adam Molin

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag har en bärbar dator där cd-rom spelaren lagt av.

Jag vill installera win XP på den,

Jag har provat allt, copy i386 på C:, usb cd roms, m.m

 

Nu återstår Network boot.

Den bärbara datorn är en Compaq evo 1020v

Den har realtek 8139 nätverkskort.

 

Nu vill jag köra network boot via intel undi.

 

Hur gör jag?

Datorn får DHCP ifrån en D-link. Men hur mappar jag upp t ex Z:/i386 på min stationära datorn så att min bärbara dator hittar Z: i Dos?

Eller hur funkar intel UNDI ?

 

Eller finns det något smidigare sätt att köra Network boot?

Typ realtek drivisar på en win98 startdiskett eller nått?

 

mvh Adam

 

[inlägget ändrat 2005-06-10 22:03:03 av Adam Molin]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skeftnyckel

Förstår inte varför du skall köra network boot på burken om du kommer åt i386 från nätverket. Hade det inte varit klart enklast att kopiera hela mappen till C:, gå in i mappen i386 och köra installation härifrån?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag har provat det också så klart.

Den installerar alla filer men sen hittar den ändå inte windows vid uppstart, har provat med win2k och winxp.

Jag har hårddisken formaterad i FAT32 men det ska inte ha någon betydelse här. NTFS syns inte i dos utan spec prog.

 

Nej, jag måste köra network boot.

 

Hårddisken funkar bra i en annan dator och jag kan installera t ex XP och det funkar hur fint som helst.

 

 

mvh Adam

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skeftnyckel

Och vad händer om du installerar XP på en annan dator och stoppar in hårddisken i denna? Har du många hårddiskar, partitioner eller vad är det som krånglar till det?

Har du inte en gammal cdrom, den kan du ju köra från en startdiskett. Undrar om det inte hade varit enklare också om du använt hårddisktillverkaren egna disketter, formatera hårddisken och sedan använda menyerna och tala om att du skall installera win XP. Du hittar ett gäng Hårddisklänkar på http://www.drivrutiner.net

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej

 

Jag har provat allt, har även installerat XP på en annan dator och stoppat in hårddisken i den bärbara datorn, men den vill inte starta upp XP.

 

Det är en bärbar dator, har ingen extra cd rom som passar till den.

 

Måste köra via Network boot.

 

mvh Adam

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...