Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bredbandsbolaget kan inte leverera


johbys

Rekommendera Poster

Jag beställde BBB:s "riktigt bredband" i slutet av januari. Det var tre månaders uppsägningstid på mitt dåvarande så i maj skulle det nya kopplas in. Men jag väntar fortfarande. Mitt gamla abonnemang är avslutat så nu sitter jag på modem!

 

Och BBB:s kundtjänst, som är mkt svår att få tag på, vill inte kompensera mig på något sätt för de har ingen leveransgaranti sålänge abonnemanget inte är påbörjat. Jag har bindningstid 6 mån och uppsägningstid 3 mån och om jag vill anullera beställningen så kommer de debitera mig 1200:- för ingenting!!!

 

Vad kan jag göra? Jag har inte lust att vara kund hos dem, eller åtminstone vill jag ha någon form av kompensation.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erfarenhet för man av dåligt omdöme, Gott omdöme får man ev erfarenhet.

I fortsättningen kolla blivande leverantörer hos

http://www.cint.se

 

Vilket inte hindrar att jag sjäv visar dåligt omdöme regelbundet...

 

Vad det gäller bredbandsbolaget, testa och syna dem

 

skicka ett brev och tala om att du inte är intresserad längre.

Skickar dom då kravbrev, skriv att du vägrar betala eftersom dom inte levererat något.

 

Och skicka kopia på brevet från BBB och din egen beskrivning till några tidningar och TV.

 

 

TV har visst nått program (plus?) där man tar upp sånt här

 

Och vanligtvis visar det sig då att kunden inte alls behöver betala.

http://www.cint.se/Sweden/asp20/tree.asp?id=5546

http://www.cint.se/Sweden/asp20/Leaf.asp?Id=111268&LastJudgement_ID=&ShowAll=Yes

 

[inlägget ändrat 2005-06-11 12:10:31 av erik6]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...