Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fri trafik hos box hosting?


Skojigast?

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

Jag har min sida hostad hos box.se. Enligt avtalet var det fri trafik och jag frågade flera gånger ifall det betydde att man kunde ha hur mycket tunga filer där som helst. De svarade att det i princip inte fanns någon spärr på hur mycket bandbredd man kunde använda.

 

Hemsidan fungerade bra i två månader tills den helt plötsligt blev enormt seg. Jag mailade och klagade i flera veckor men ingen kunde lista ut vad som hade gått fel. Plötsligt kom någon på att de hade installerat en bandbredsspärr på alla hemsidor för några veckor sedan!

 

Bandbreddspärren låg på 0.5mbit, med andra ord skulle det vara bättre att hosta sidan på vilken skrutten dator som helst.

 

I avtalet står följande:

Box Hosting förbehåller sig rätten vidtaga förändringar av tjänsten avseende struktur, omfattning, samt funktion. Det åligger Box Hosting att, med minst en (1) månadsvarsel, informera Kunden om förändring som väsentligt påverkar avtalad tjänst om denna kan anses vara till nackdel för Kunden. Om ändringen enligt ovan är till väsentlig nackdel för Kunden, har han rätt att underavtalsperiod skriftligen säga upp avtalet med verkan från det att ändringen inträffade.

 

Box skulle ha informerat kunderna en månad i förväg, istället gick det bakom ryggen på alla sina kunder och installerade spärren i smyg. Det värsta är att om de hade informarat mig en månad i förväg hade jag kunnat slippa betala i huvud taget på grund av den "30 dagars garatin"

 

Bandbreddspärren gjorde självklart att besökarantalet började minska kraftigt, vilket ledde till flera tusen kronor i förlorade inkomster.

 

Kolla själva och se hur seg hemsidan är nu! http://www.skojigast.com

 

Slutligen, finns det någon som vet ifall det finns ett hostingföretag som erbjuder "fri trafik" som verkligen är fri? Jag behöver ju byta server så fort som möjligt!

 

Petter

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutligen, finns det någon som vet ifall det finns ett hostingföretag som erbjuder "fri trafik" som verkligen är fri?

Förmodligen inte, att erbjuda "fri trafik" är nästan den bästa indikationen på bondfångeri som finns.

Hur mycket trafik behöver du?

Utan att ha tankat ner nåt så ser det ut som om det enda som kräver bandbredd är sånt som du ändå inte får ha där och då borde vilket seriöst hotell som helst duga.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...