Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Va PP har Ni gjort !!


Stoffe-2k

Rekommendera Poster

Vad sysslar Ni med ?

forumet var bra som det var, varför göra om det ?!

och vilka färger uch.. nää... vi vill inte ha det som det var.

 

----

MVH

/C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jani Andersson

Ja, vi har gjort om lite :) - det kan ta lite tid innan man hajjar allt, men jag tror faktiskt att det blir enklare och smidigare att navigera med det nya upplägget.

 

mvh

Jani

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlos Cadalso

Du vi som användare måste inte "hajjar" som du säger. Jag tycker att man har rätt att protestera. Enkelhet är det som saknas i den nya Forum. Anta att en välbesokad forum som den som handar om ASP, som sprutar 30-40 nya inlägg/dag hur ska det se ut för mig om jag har inte besök Forumet på en dag. JAg kommer att bli tvungen att gå igenom dessa 40 plus 150 till from andra forum. Så det käns lite konstig att du " som ska hålla trådarna" resorerar så här. Erkän att ni har fel. För min del det känns konstig och svårt att navigera och dessa fåniga 3000 plats i "mina favoriter" starker min känsla att det är inte OK

Tackar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jani Andersson

Ja men självklart ska du protestera om du inte håller med mig - det är ju det som är meningen med alltihopa.

 

Jag förstår inte helt och hållet vad du menar med exemplet om ASP-forumet. Det fungerar ju som förut - skillnaden är att vi utökat listan med inlägg och flytatt den till vänster och du kan navigera bland dem precis som förut. Eller fungerar inte det hos dig?

 

//eforum.idg.se/frames.asp?file=threads.asp&Q=forumId&Value=316

 

Förlåt, men jag förstod inte vad som var galet i dina favoriter - skulle du kunna berätta lite mer så kan vi säkert rätta till det.

 

Det här är ju inte på något sätt en slutgiltig version, utan nu börjar det roliga - att tillsammans med användarna utveckla och ändra så att det blir så smidigt som möjligt. Därför är all kritik - både positiv och negativ till godo!

 

Mvh

Jani Andersson

eforum.idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Precis det är enkelheten och det "stilrena" som var för vi vill ha.

Man vill inte se en massa inlägg som man ändå inte bryr sig om....mm..."mina favoriter" ehr.. VA? nää.. om man nu vill ha enskilda forum "upp mappade"så kan de som vill använda sin webbläsare till det ! inte mer krafs krafs tack.

 

 

------

MVH

/C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var det fulaste och rörigaste jag nånsin har sett, dessutom funkar inte auto-inloggning längre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jani Andersson

Tack för dina synpunkter Stoffe!

 

Jo, bakgrunden till favoritforumen var att det från användarna kom önskemål om detta - och nu införde vi det - men det är klart att det inte går att vara alla till lags - och därför behöver tex du som inte vill använda dig av funktionen se ett spår av dem. Det är en möjlighet, inte ett tvång.

 

Och än en gång, tack för era tankar och funderingar.

 

mvh

Jani Andersson

Plus.idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jani Andersson

Det var tråkigt att höra. Jag hoppas ändå att du ger det en chans och kikar runt lite - är det någon mer som har problem med auto-inloggningen? För den ska vara oförändrad...

 

mvh

Jani Andersson

Plus.idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bluesman122

det här suger, tillbaks till det förra utseendet, SNÄLLA!!!!! det här blir bara rörigt, spelar ingen roll hur länge man använder det, det var perfekt som det var förrut....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlos Cadalso

Efter 3 timmar har ni hunnit ändra lite. Jag menade med mina favoriter följande: för 3 timmar sedan om du logade in fick du på vänster sida de senaste inlägg i alla forum, i nästa kolumnen (åt vänster) fick jag en kolumn som hade som titel "mina favoriter" och ung 3300 nummererade och tomma rader. Om jag har fel rätta mig.

 

Med "ASP-forumet" menade jag en forum som heter ASP-utvecklare.

 

Är det inte lättare att om ni nu skulle vilja vissa de senaste inlägg att bara vissa en kort info om de. Det tar så mycket tid att ladda ner sidan?

 

Har ni provat att komma in på eForum från en dator med modem uppkopling? Eller ni räknar dessa användare som icke intressanta och omoderna?

 

Nu en sak till: Vad betyder symboler "!" och "?" ?

 

Sedan varför plotsigt hetter jag nu Carlos1 eller som igår Carlos2 och det går icke att ändra tillbaka i Inställningar

 

Tackar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jani Andersson

Efter att jag postat mitt inlägg gick jag bort till utvecklaren för att fråga om han hade någon aaning om vad det kunde röra sig om, och då berättade han att han redan hade skickat ut en fix. Det var någon koppling mot databasen som hade knasat sig. Ledsen om det ledde till strul för dig.

 

Här sitter vi ju på fast lina, men jag själv surfar ju ofta mot eforum hemifrån - och där är jag en enkel modemanvändare. Vi får helt enkelt utvärdera det här om några veckor för att se om det är någon funktion som är onödigt tung som man antingen kan optimera eller kanske slopa.

 

Som jag skrev tidigare är det vi ser idag inte på något sätt en färdig lösning, utan något vi tillsammans måste jobba vidare på/med - och därför är synpunkter (från bla dig) jättebra.

 

? Är tänkt att sybolisera första inlägget i en tråd.

 

Och ! är då tänkt att symbolisera svar...

 

Ja, det där med 1,2,3 fick jag höra talas om häromdagen, och det är något vi arbetar på.

 

mvh

Jani Andersson

Plus.idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rikard Ståhl

Jag är rädd för att jag också ställer mig på sidan "Vad har hänt här egentligen?!". Det känns som om den användarvänliga överblicken man hade förut försvinner lite i "frosseriet" i design. Då syftar jag på listen med fetmarkerad stil där nya inlägg fanns. Det är möjligt att den finns nu också, men det känns inte särskilt intuitivt. :(

 

Visst jag ska ge det lite tid, men det känns inget vidare som första intryck.

Rörigt, svårt överblickbart och fult.

 

Ursäkta all hård kritik, men den här gången hade jag inte mycket ros att dela med mig av.

 

Hellre ärliga kommentarer än att hålla god min i elakt spel. ;)

 

med vänliga

 

 

Rikard

"proffstyckare" ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jani Andersson

Rickard, det känns skönt att höra att du som vanligt är upprikg - och dessutom känns det skönt att du säger att du ger det en chans att smälta.

 

Jo, vad säger du om det här då: Vi hade tänkt oss att det skulle vara en lite röd ikon som indikerar att inlägget är "nytt". Den kommer nog senast upp imorrn. (Som sagt är jag på semester from igår... - men folk här tuffar på ändå - och jag surfar hit ändå...)

 

 

mvh

Jani Andersson

Plus.idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rikard Ståhl

Hej Jani!

 

Den första chocken har lagt sig. Jag tycker att ni borde anställa en ny e-inredningsarktiekt eftersom färgvalet känns allt annat än harmoniskt... ;)

 

Jag tycker att du tog mitt inlägg för vad det var - oputsad negativ kritik i sakfrågan INGET annat! Kanon!

(Fast å andra sidan trodde jag inte att du skulle ta det på något annat sätt heller... :) )

 

Det där med nya inlägg, jag tar gärna en titt på det när det är på plats, så ska du få mina "ostrukna" kommentarer då också.

 

Positivt...

Kul att se er så aktiva och snabba att besvara inlägg!

 

med vänliga

 

 

Rikard

*som f ö funderar på att lägga till proffstyckare i användarinformationen* ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hum. Rörigt rörigt.. väldigt rörigt. Förstår 0 nu.. Gillar den gröna färgen på trådarna men annars...

 

Var hittar jag alla nya inlägg?

 

Hm.. och vart tog min signatur vägen? argh.. en siffra har man fått bakom nicket också.. tacka vet jag wF ;-)

 

/ Matti Kolu, http://www.mk.st

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bluesman122

nä, har surfat runt massor bland forumen, i hate this.. här är en som INTE kommer tillbaks så länge det är så här rörigt... inte för att det kanske är någon förlust direkt, men det här suger FÖR MYCKET!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å kolla.. nu är min signatur tillbaka! :-D

wee.. heh.

hm.. undrar om det var så att jag radera den förra gången.. ah.. kanske berodde på att jag inte var inlogga *komma på* :)

 

-------------------------

Mvh Matti Kolu

http://www.mk.st

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jani o co, medan ni nu håller på att ändra massa saker så fixa en "redigerings" funktion så att man slipper skapa nya inlägg om man skrivit fel i något inlägg.. i mitt ovanstående inlägg finns nämligen massor av stavfel som jag gärna skulle vilja fixa :-)

 

 

-------------------------

Mvh Matti Kolu

http://www.mk.st

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Rikard.

Små röda flaggor indikerar numera forum och trådar som innehåller nya inlägg.

/Mvh Mats

 

--------------------------------------------------

Epost: mats.hultgren@idg.se

Besök vår hemsida: http://www.idg.se

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlos Cadalso

Citat:

"Ett komplicerat system som inte fungerar visar sig ständigt komma från ett enklare system som fungerar utan problem"

Murphy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rikard Ståhl

Hej Mats!

Angående röda flagor för nya inlägg...

...som hämtade ur ett ABC80-gränssnitt... ;)

 

mvR

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stoffe, Rikard.

Ni har båda rätt. Vi är både retro- och First Class-inspirerade.

Jag är gammal nog för ABC-80 och Jani är en gammal FirstClass-fanatiker. ;-)

Ah, ärligt talat bultar väl mitt hjärta också litet för FC!

/Mvh Mats Hultgren, idg.se

 

--------------------------------------------------

Epost: mats.hultgren@idg.se

Besök vår hemsida: http://www.idg.se

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

>> gammal FirstClass-fanatiker. ;-)

 

Vem är inte det, nu när BBS:ernas tid är "ute" : (

 

 

----

MVH

/C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...