Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

outlook problem


Jojje_72

Rekommendera Poster

för några dagar sen har jag inte kunnat sända elleer ta emot e-post,

en ruta med texten the operation failed ploppar upp, ingen mera information får jag upp. jag har också express installerad, men där funkar alt som det skall. hoppas på hjälp /Jojje

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Förlåt, men hur menar du? Du kan ju inte ha både Outlook Express och Microsoft Outlook som program för att ta emot och skicka epost samtidigt??

Titta i Internet Explorer under Verktyg/Internetalternativ, fliken Program. Där får du bestämma vilket program som ska hämta och skicka din epost.

 

Om du vill använda M. Outlook kan du importera dina inställningar från OE.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst kan du ha både Outlook och Outlook Express installerat och igång samtidigt. Sedan blir hämtade mail uppsplittade i resp. programs inkorgar. Möjligt att det skulle kunna bli problem om båda programmen vill ut och kolla samma maillåda samtidigt. Med två skilda mailkonton är det inga problem. Min fru och jag har varsitt Telia konto. Hon kör OE och jag Outlook. Det händer att en av oss snabbkollar mailen även om det andra programmet är igång, utan problem.

 

Till ursprungsfrågan. Får du inget som helst felmeddelande imed felkod. Outlook ger oftast mer information.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, liknande problem på en användare på datorn hemma. Outlook fungerar... ibland. Misslyckas med att hämta mail, skicka har alltid gått. Vad händer då med Outlook? Jo ibland dör det, ibland hänger programmet sig, ibland ger det ett felmeddelande och, hör och häpna, ibland fungerar det. Normala är att behöva starta om Outllook några gånger först.

 

Så, vad har jag gjort för att lösa detta?

Till att börja med fanns problemet redan för ett år sedan. Sedan dess har jag ominstallerat Windows med applikationer men behållit/återskapat de tidigare användarna. Givtetvis återkom problemet. Jag har testat ändra inställningar, inaktivera vissa konton, stänga av brandvägg och antivirus osv osv.

 

Lösningen?

 

Ja, nu kör alla Thunderbird istället ;)

 

Men misstänker att något är helt på tok i användarens inställningar eller i de filer Outlook använder.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...