Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Gömda avstavningar visas när man klistrar in text


joakimj

Rekommendera Poster

Jag har en del texter som jag ska typa upp i ett layoutprogram, och de texter har jag fått i Word-format.

 

Dock märkte jag att det helt plötsligt uppenbarade sig en massa bindestreck när jag kopierat Word-texten. Då kollade jag i Word, och där hittade jag problemet när jag tryckte på "Visa/Dölj" (se bifogad bild).

 

Finns det något lätt sätt att ta bort alla dessa tecken, kanske komma åt dem visa ersätt-menyn. Det går ju komma åt andra specialtecken som ^t, ^p, osv... Det är ju värdelöst om avstavningar helt plötsligt "slås på" när man flyttar texten till ett annat program...?

 

Jag kan dessvärre inte gå tillbaka till källorna (de som skrivit texterna). De är över tio olika personer, och datorkunskapen är inte så hög där.

 

 

--

Jocke

 

It´s a matter of taste - either you got it, or you don´t.

 

[bild bifogad 2005-06-07 11:39:02 av joakimj]

718740_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Det gick att ersätta med "ingenting", bara ställa markören i rutan Ersätt med och klicka på knappen Ersätt alla. Markera hela texten först.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det var så jag ville göra. Kruxet var att jag inte visste hur jag kom åt dem. Nu har jag klurat ut att de kallas "mjukt bindestreck", och man kommer åt dem med "^-".

 

Tack ändå.

 

 

--

Jocke

 

It´s a matter of taste - either you got it, or you don´t.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...