Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hotmail


peter karlsson1

Rekommendera Poster

peter karlsson1

jag har hör något om att Microsoft först försökte "köra" hotmail på ca:20 datorer med Win NT men de funkade inget vidare så nu körs hotmail på TRE datorer med Linux.

 

vet någon om det här stämmer?!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riccard Akerman

Nja, det är väl inte hela sanningen, men sanningen är att dom försökte att köra hotmail på NT-serverar, men dom klarade inte av alla användare så dom blev tvingade att ringa deras värsta konkurent på server sidan, SUN MICROSYSTEMS, som fick fixa hotmail åt dom, och SUN kör inte linux utan deras egna UN*X system, Solaris (SunOS)..

(en av sun's serverar klarar upp till 5000 000 miljoner användare, på en enda server.. men smakare så kostar det, en sådan kostar över 200 000 SEK.)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"5000 000 miljoner användare, på en enda server"

 

Tillåt mig tvivla :)

 

För övrigt är inte Solais och SunOS samma sak. SunOS är en nedbantad version av Solaris som bara kan köras på SUNs egna processorer (SPARC, UltraSPARC osv.) medan Solaris även finns för Intel 80x86 arkitektur.

 

/per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riccard Akerman

Ursäkt att jag råkade skriva fel, men jag trodde nästan att ni skulle fatta att det skulle vara enbart 5 miljoner användare, uppgifterna kommer från ett reklam blad från SUN. Beträffande SunOS, så är inte SunOS solaris... och efter som att jag inte visste om hotmail kör Solaris eller SunOS så skrev jag dit båda.

Riccard Å(!)kerman.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riccard Akerman

hummm, tack för att du redde ut problemet SunOS/Solaris, men du verkar ju haj, kanske kan du svara på om jag är HELT Sepe, eller inte...jag har fått för mig att SunOS även ska finnas till x86 cpus... stämmer detta?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...