Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Redirected i browsern


sth

Rekommendera Poster

Jag har ett problem som jag inte kan lösa.

Jag var inne på en sajt och dess gästbok och skrev ett inlägg, inte alls oförskämt på något sätt utan jag ville ha svar på varför dom tyckte som dom gjorde. Dom tog bort mitt inlägg omedelbart. Jag skrev då igen och frågade varför jag blev borttagen. Då blev jag redirected/loop. Jag rensade hela datorn och startade om igen med nytt IP-nummer men det gick inte att komma in där igen.

Testade då en annan broswer där kom jag in och lämnade samma inlägg i gästboken. Jag blev genast redirected. Så fortsatte jag med ytterligare tre browser. Jag har t.o.m installerat speciella prgram som ska rensa hela datorn samt registret men det hjälper inte. Jag har dynamiskt IP som är nytt för varje uppkoppling.

Är det någon som vet hur man tar bort eller gör för att komma bort från detta? Nu skiter jag i sajten, jag tycker att problemet i sig är intressant.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

http://www.literotica.com:81/forum/archive/index.php/t-191962.html

 

There best ways that we have found to deal with the sneaky redirections are to read this article (http://www.spywareinfo.com/articles/hijacked/) and to download this free software (http://www.tomcoyote.org/hjt/). The article and program seem to help most people solve the redirection problem. If it doesn't solve your problem, please post more details here in the forum and we will see what we can do to help you get these issues resolved.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

-->Passerade 10.000 inlägg den 1 maj 2005 kl: 16.48<--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu kört HijackThis v1.99.1 och där finns inget konstigt. Jag kanske var lite otydlig. Jag blir bara recirected när jag är inne på den sajten inte annars. Det är det som är så mystiskt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har dynamiskt IP som är nytt för varje uppkoppling

 

Fråga: Du har alltså kontrollerat att du har ett nytt IP varje gång du går in på sidan? Oftast är det så att man inte blir av med det IP man hade om inte någon annan dator i samma nät råkar norpa det just när du inte är inkopplad, min erfarenhet är att det sker relativt sällan.

Cookies kan det ju inte vara heller eftersom du "rensat datorn" Annars så skulle det förklara varför du lyckas skriva inlägg med annan browser en gång.

Naturligtvis har du provat med Firefox och andra icke IE baserade browsers? Mystiskt värre.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag får ett nytt IP varje gång jag blir uppkopplad, jag skriver ner det varje gång. Jag har Spray. Jag har använt Explorer, Opera, Firefox och Mozilla. Jag rensar precis överallt, i alla cachar och temp-kat och cookies naturligtvis. Även index.dat-filer Men någonstans finns det någonting som svarar upp när jag klickar på gästboken. Det måste vara något som också är ihop med browsern. Jag har kollat i registret i RUN-katalogerna men jag hittar ingenting avvikande. Jag har Spysweeper, AdWare, peerguardian, brandväggar. Så det är märkligare än märkligast.

 

I koden på redirectedsidan:

<META HTTP-EQUIV="refresh" CONTENT="6;URL=zoom.html">

<META NAME="ROBOTS" CONTENT="noindex,nofollow">

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu varit på sidan du hade problem med. Jag skrev ett lagom (nåja jag var ganska grov om sanningen ska fram, för jag ville bli bannad) kritiskt inlägg om fantiker som dom. Dom tog bort det inlägget, jag skrev ett till och frågade om kritik inte får stå på sidan, det inlägget togs också bort. Men jag har inte blivit bannad, jag kan skriva nya inlägg om jag vill. Kanske har dom nån som inte vet hur man "redirectar" eller så kanske man insett hur fånigt det är.

Kanske har dom blockat hela den IP-range som du tillhör?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...