Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Riktiga kvalitets skivor till NEC ND-1300A


Nisse

Rekommendera Poster

Nån som kan rekommendera dvd-r och dvd+r skivor till min dvd brännare, NEC ND-1300A? Är lite känslig för vissa skivor, har fått fel på

många skivor. Var går det köpa dvd-r och dvd+r som håller hög kvalitet?

Jag vill köpa 25 pack eller 50 pack.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade samma problem med min 4x pioneer brännare och bla. nya 16x skivor. Jag köpte mig en ny NEC ND-3520A 16x brännare istället för att leta kompatibla skivor till min gamla brännare. Den nya brännare kostade 500kr. Det var ingen dyr investering med tanke på hur många skivor den gamla brännaren hela tiden misslyckades med. Den nya brännare är mycket bättre än den gamla. Den bränner och verifierar skivor otroligt mycket snabbare än 4X brännaren. Den har hittills inte missat en enda bränning. En ny brännare kanske är nått för dig också.

 

/Mats

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan uppgradera firmware också, min ND1300A hade problem med en del media med original firmware men sen jag (för nåt år sen) flashade till det då senaste firmwaret så har faktiskt alla DVD fungerat utmärkt att bränna. Inte en enda felbränning. Både (olika)märkes och noname-skivor.

 

Kan vara värt att testa först, eftersom det är gratis. Själv bränner jag heller inte mer än att jag orkar vänta den tid en 4x-bränning tar. Men det är klart att det är kul med nya grejjor :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån länk att ladda hem firmware till NEC ND-1300A? Vilken firmware är det nyaste till NEC ND-1300A? Jag har problem med vissa skivor, vanliga cd-r går fint, men vissa dvd-r vill inte brännas och speciellt dvd+rw går det sämre med. Jag får fel på maxell 4,7 GB DVD-R 4x, Platinum DVD+RW, 4,7GB, Princo DVD-R 4.7 GB och Traxdata 4.7GB DVD+RW.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte säker vilken firmware jag har. Hur kollar man vilken firmware dvd brännaren har? Går det att se firmware i Windows XP HOME?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här står om senaste firmware:

 

This Update works only with NEC ND-1300A (retail&bulk), not with OEM releases.

You can only update from Firmwareversion version 1.05, 1.06, 1.07, 1.08, 1.09 and 1.0A

You can verify firmware with NERO Info Tool: http://www.nero.com

Disconnect all external USB / FireWire devices

 

http://www.nero.com/eng/Info_Tool.html

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det att se firmware i Windows XP HOME?

 

Ja, genom att öppna "Kontrollpanelen" välj "System" välj flik "Maskinvara" välj "Enhetshanteraren" klicka på pluss tecknet framför "DVD-/CD-ROM-enheter" dubbelklicka " (ex NEC DVD xxx) välj flik"Information".

Under menyn Enhetsinstans-ID står din brännarmodell och efter ett långt streck____________________ firmwaren.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

firmware version: 1.09 har jag, finns det nyare version eller är den bra?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...