Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

SP2 STRYPER MIN BANDBREDD!!!!


Dereten

Rekommendera Poster

Jag har haft j****a massa problem den senaste veckan med att min bandbredd stryps typ ett par ggr i minuten ner till 0.1 - 1.0kB/s i typ 5-10s o sen funkar det igen... typ 20s senare blir det samma visa igen......

 

Och nu efter formatering och ominstallation av Windows, NIS 2005 så har jag äntligen kommit på vad f**n det är, i Administrationsverkyg i Loggboken under säkerhet så ser jag en massa varningar :

 

''TCP/IP har nått det högsta antal samtidiga TCP-anslutningsförsök som tillåts av säkerhetsskäl''

 

Källa: tcpip

Filnamn: xpsp2res.dll

Händelse ID: 4226

 

o felmeddelandena kommer exact när bandbredden stryps så inget snack om saken....

 

Vad kan jag göra för att det ska funka igen, windows brandväggen är avstängd, portarna till dom olika programmen är öppna i routern o NIS 2005....??? in o ändra i .dll filen?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Finns en del förslag här:

http://www.eventid.net/display.asp?eventid=4226&eventno=4252&source=Tcpip&phase=1

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

-->Passerade 10.000 inlägg den 1 maj 2005 kl: 16.48<--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

faan va snabbt svaren kom.... jag kollade på microsofts supportnåt o jag hittade detta bl.a :

''TcpNumConnections

Key: Tcpip\Parameters

Value Type: REG_DWORD - Number

Valid Range: 0 - 0xfffffe

Default: 0xfffffe

Description: This parameter limits the maximum number of connections that TCP can have open at the same time.''

 

Ska jag ändra ''valid range: o - oxfffffe'' ?

På ''EventID.net'' stod det att det oftast är p.g.a p2p-program som det blir så här o det kanske kan stämma...... så hur många tcpip-blabla samtidigt måste jag ha för att p2p ska funka?

 

o jag har haft sp2 sen det kom ut o inte haft nåt strul förut, så kan det va nån speciell säkerhets-uppdatering som jag kan avinstallera?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...