Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Länkar mellan kalkylblad...


bjbe

Rekommendera Poster

...som jag inte vill ha.

 

Så här är det: Jag har en mapp som jag kopierar för varje ny arbetsplats som sätts igång. I denna mappen har jag en fil som heter arbetsplats.xls. Denna döps sedan om till något som t ex arbetsplats floragatan, Halmstad.xls. Detta p g a flera orsaker, bl a för att man skall kunna ha flera arbetsplatser öppna samtidigt. Nu är grejen att jag hela tiden lägger in nya funktioner och blad i arbetsplats.xls och det händer att jag vill kopiera över dessa till t ex arbetsplats floragatan, Halmstad.xls.

 

Nu kommer problemet: När jag kopierar över bladet refererar formlerna till första dokumentet. Jag vill att formlerna skall heta exakt likadant alltså, finns det någt sätt att göra detta? Jag vet att det går använda redigera->länkar, men den klagar på att formlerna blir för långa.

 

Det jag vill göra är lite samma sak som man kan göra med cellreferenser där man sätter ett dollartecken framför för att förhindra excels "smarta" kopiering. =Information!$D$25 blir =[Arbetsplats.xls]Information!$D$25. Testade =$Information!$D$25, men den funkar inte.

 

 

 

Gå med i min hjälpklubb, poäng på allt! /Björn

 

[inlägget ändrat 2005-05-05 13:08:03 av bjbe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Kanske är bättre att Kopiera och Klistra in special... istället. Då kan du klistra in värdena och formlerna direkt.

Alternativt göra en mall efter varje ändring.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...