Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Internetanslutning


Gevas

Rekommendera Poster

Hej igen där ute.

Är det någon som har ett förslag till mej.Jag kommer inte ut med min ena dator och då jag försöker reparera anslutningen så svarar datorn att det inte gick att det inte gick att rensa DNS Cachen. Vad att göra

Tacksam för hjälp Gevas.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset men det funkar inte.Datorn svarar,Det gick inte att rensa cache-minnet för dns-matcharen:Funktionen misslyckades under körning.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du inte försöka vara lite mer hjälpsam och berätta lite vad du har för nätverksinställningar, vad för internetanslutning du har och hur pass uppdaterad datorn är? Eller lite bakgrundsinfo typ vad du pysslade med dagen innan internetanslutningen slutade fungera.

 

Det är sådan info som gör livet lättare.

 

Fast det är sant det kan tyda på något fel om dnscachen inte kan rensas, kanske ett 3:e parts program som håller koll på den?

 

Vi väntar väl och ser om Maratonmannens program löser problemet.

 

Kolla också om du får ett "lokalt ip tilldelat" i status för anslutningen.

[inlägget ändrat 2005-05-03 18:03:27 av Hundbert]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okay här kommer lite info. Win XP Pro Celeron 2Ghz Just installerat, satte i ett nytt moder kort igår Msi MS-7005(v2.X) ATX Mainboard,En också ny hårddisk Maxtor 40 Gb.Anslutningen är bredband genom en ruoter Smc7004VBR Den andra datorn funkar ut mot nätet. Har prövat alla kommandon under ipconfig men inget verkar hjälpa.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just installerat XP skriver du, har du uppdaterat drivrutiner?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, ja jag har uppdaterat det mesta,höll på med NORTON den blev knäpp. men nu är den ändå tokigare. Jag slog av datorn igår kväll och när jag skulle starta i morse får jag till svr Windows kunde inte startas för windows\system32\config\system saknas eller är skadad. Snart blir det återvinningen för burken

Hej!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack till Cesilia. Jag hade hittat den där informationen hos Microsoft och gjorde som där stod. Jag fick igång datorn men den var sig inte lik, så det blev till slut Format C så nu sitter jag och börjar om från början och därmed avslutar jag den här tråden. Mycket tack till er som försökt hjälpa,jag får säkert anledning att återkomma. Tack igen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ju tråkigt att höra att du blev tvungen att formatera om.

 

Lycka till i framtiden!:thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen Cesilia. Jag har nu formaterat och instalerat 2 gånger i rad men så snart windows skall starta om efter installationen så går det inte. datorn startar om och om men det går inte att starta windovs. Vad kan man tro att det beror på. Nytt moderkort, ny hårddisk nytt nätaggregat, var skall jag söka.

Göran

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Jag har nu formaterat och instalerat 2 gånger i rad men så snart windows skall starta om efter installationen så går det inte. datorn startar om och om men det går inte att starta windovs.

 

Drog du ut nätverkskabeln innan du installerade om?

 

Viktigt att göra det, annars har du datorn full med skräp innan du hinner blinka. Värst av allt är Sasser, som orsakar omstarter. Får du nedräkningsruta från 60 sek så har du Sasser.

 

Fixa SP2 och installera denna innan du kopplar upp datorn på internet. Hämta hem resten av patcharna från WindowsUpdate.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

-->Passerade 10.000 inlägg den 1 maj 2005 kl: 16.48<--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Stefan jag var ansluten när jag installerade och min son sade ungefär det du säger, så det är väl bara att pröva igen. Jag åter kommer.

 

Jag prövade att installera om igen men nu var det helt plötsligt flera filer som inte kunde kopieras riktigt så jag avbröt. Jag har prövat 2 olika skivor i 2 olika läsare så nu är jag åter igen lika vilsen. Förmodar att vi ses på tråden

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2005-05-04 20:51:35 av Gevas]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu var det helt plötsligt flera filer som inte kunde kopieras riktigt

Du skulle kanske testa datorns minne:

http://www.memtest86.com/

Program som körs från startbar diskett eller CD.

 

Samt hårddisken, vilken testas med program som brukar finnas på hårddisktillverkarnas webbplatser. En del av dem finns samlade på denna nedladdningsbara CD:

http://www.ultimatebootcd.com/

(på vilken det också finns minnestestprogram).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen och ett STORT TACK till Cecilia som löste mina problem. Jag körde Memtest och då jag kommit upp i 1600 fel avbröt jag testet och åkte och köpte ett nytt minne och nu är vi igång Hej och tack igen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...