Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

USB 2.0 ?! Mitt Win 2000 hittar ej den!?


Zamayeri

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har precis köpt en IPOD MINI och, den KRÄVER USB2 för att kunna ladda batteriet! Jag är 100% säker på att mitt moderkort har USB2. Men problemet är att när jag kopplar in min IPOD MINI så läser den ej USB2?! Det funkar dock att överföra låtar.. Någon som kan hjälpa en stackare? :D

 

Jag använder --> Win 2000 och har en Abit IC7-G moderkort. Behöver ni veta något mer, tell me ;)

 

Tack i förhand,

Micheal

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du service pack 4? Vet iaf att USB 2 drivrutinerna medföljer XP SP1... Så du måste nog installera SP4 för att få tillgång till USB 2...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

softstate

http://www.microsoft.com/whdc/system/bus/USB/USB2support.mspx

 

Enligt microsoft.com behöver Windows 2000 ServicePack 4 för att stödja USB 2.0 .

 

SP 4 finns här:

http://www.microsoft.com/windows2000/downloads/servicepacks/sp4/default.asp

 

Sedan kan det hända att du behöver installera USB 2.0-drivrutiner till ditt moderkort, men det borde finnas på skivan du fick med kortet. Observera att ibland fungerar inte vissa USB 1.1 applikationer när man installerar drivrutinerna för 2.0. Kanske klarar inte Windows att hantera två standarder samtidigt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns inget moderkort som levereras med USB 2.0 drivrutiner idag. Eftersom dom flesta förlitar sig på Windows inbyggda... Står även i manualen att om man använder Windows, så ska man ha dessa service packs installerade...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

 

Tack för inläggen! Väldig tacksam för hjälpen. Men det har inte fungerat än, har laddat ner SP4 utan vidare framgång. Har läst igenom Microsoft support.. vet itne vad jag kan göra för att få min Ipod att börja ladda. Tråkigt, vore tacksam om någon som haft liknande problem kunde hjälpa till också..

 

Tack!!

 

Mvh

Micheal

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...