Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Upplåsning av en antik Ericsson GA628


vovven balloo

Rekommendera Poster

vovven balloo

Någon som vet hur jag låser upp en Ericsson GA 628. Ja jag vet, den är antik men jag behöver den till bilens handsfree. Jag har varit i kontakt med Comviq, som mobilen är låst till, men dom vill ha 350 kronor för att låsa upp den. Det är ju rena skämtet. Den är ju inte värd mer än 50 kronor.

Om någon vet hur man gör så är jag tacksam för den informationen.

 

Tack på förhand.

 

Peter Larsson

 

[inlägget ändrat 2005-04-29 22:55:37 av vovven balloo]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vovven balloo

Hej igen.

 

Är det verkligen ingen som vet hur det går till att få en Ericsson GA 628 upplåst. Det måste finnas en metod att göra det. Det är ju en gammal mobil som inte hade dom möjligheterna som dom morderna mobilerna har nu.

Som sagt innan så vill Comviq ha 350 kronor för detta. Det är ju horribelt att bara har mage att ens prata om pengar. Mobilen är ju redan betald flera gånger om med förhöjd månadsavgift och allt.

 

MVH

Peter

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns det verkligen så gamla mobiler som är låsta ?

Har du provat med ett annat sim-kort?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vovven balloo

Hallå Anders.

 

Va menar du med att prova med ett annat SIM-kort? Jag vet vilken operatör som mobilen är låst till. Det är Comviq. Men jag vill inte ha Comviq.

Som jag skrev i mitt första inlägg så skall vi bara ha den till bilen Handsfreeutrustning. Och har inte Conviq. Det är därför jag vill låsa upp den.

 

MVH

Peter

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena...

 

Jag var bara så förvånad att en så gamal mobil är låst..

Trodde inte de låste mobiler för så länge sedan...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om det finns något gratis sätt att göra det på. Men på www.trycktill.com kan du låsa upp den för 150kr.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vovven balloo

Hej svejs.

 

Det är nog inte intressant att betala för att låsa upp den. Den är ju 7 år gammal och värdet kan ju inte vara mer än 50 kronor.

Det är därför jag frågar här. Det måste finnas ett sätt att göra detta utan att behöva betala en massa kulor.

Jag visste inte heller att dom låste mobiler på den tiden. Det kom som en överraskning när jag försökte med frugans SIM-kort från Telia.

 

Det måste finnas ett sätt att göra vad jag vill utan kostnad pga att den är så gammal.

 

MVH

Peter

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Det kanske är så att man måste ha den kopplad till en låda. Alltså det kanske inte bara går att låsa upp dem som det går/gick med Nokiatelefoner. Då räcker det inte med en kod... men sök gärna på internet efter upplåsningskoder. Det kanske finns. Har du rdan en kabel så underlättar det. Kanske finns programmen kvar på DC++.

 

Annars skulle jag nog även fundera på att köpa en begagnad upplåst. Om det är kontakterna du vill åt så kollla lite extra, nyare (inte riktigt 7 år gamla) Erikssontelefoner kanske har samma kontakter och fungerar lika bra. Eller köpa både en telefon och sladd. totalt kanske det inte kostar alls så mycket mera än de 350kr som du i värsta fall får betala. Är det en likadan telefon så får du juh extrabattrier m.m. att ha i nödfall.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...