Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Antar att de duger


Monshi

Rekommendera Poster

Sitter och slösurfar och tittar på de paket som Siba, Onoff och Elgiganten erbjuder vad gäller hemmabio. Inge audiofil och inte så finsmakig så nog duger nog det som de erbjuder.

 

Fast ett helt paket är jag inte ute efter, en DVD-spelare har jag redan. Undrar om det går att dra av lite från priset om man köper utan DVD eller om det är som så ofta annars nästan dyrare att köpa utan...

 

Nåja, de jag fastnar för är de i en prisklass kring 5 000 kr för receiver + högtalare + DVD (som jag ska förhandla bort om det går)

 

Mao

Yamaha HTIB1000 och Pioneer HC63S

 

Två enkla instegsmodeller som ser ut att ha det jag kräver, möjlighet att ta emot signal och avkoda den som DVD-spelaren och SAT-boxen (Canal Digitals) generar. Gärna även en plats för den signal datorn kan ge. Efter att okulärt besiktigat DVD-spelaren, SAT-boxen och datorn har jag funnit en optisk och två RCA-kontakter för s/pdif. Precis det de båda paketen klarar av att ta in. Ja - koppla en CD-spelare och dylikt går givetvis också. LP-spelare antar jag inte - och ärligt - inget riktigt behov av detta finns heller.

 

Vad undrar jag egentligen? Jo - sågar ni mig, ni som "kan" detta ämne?

De borde väl duga som ersättning för den gamla stereon och samtidigt ge en god ljudbild vid filmvisning? Det är inget jätterum som ska fyllas med ljud och som sagt är jag definitivt ingen audiofil.

 

Priset för hela paketen, inklusive DVDn ligger på cirka 5 500 resp 5 990. Kanske minus en tusenlapp om DVDn räknas bort?

 

Eller ska man plocka ihop något eget istället? Men jag har ingen koll, så en säljare skulle kunna lura på mig vad som helst :)

 

 

Ed: Fast, mmh, det kanske inte går att plocka bort DVDn ur deras paket. De kanske plockar ihop ett annat åt en...

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

 

[inlägget ändrat 2005-04-29 22:58:58 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På sätt och vis är vi ute efter samma sak men ändå inte.

 

Jag vill ha diskutrymmer över nätverk och leverans utan någpn OS-licens. Inget av vad "giganterna" erbjuder passar.

 

Har kollat på Dell, där kan man köpa utan allt "lull-lull" man alltid får med annars. Deras servrar t ex säljs utan OS = billigare än annars.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ju mindre man vet desto lyckligare är man. Eller?

 

Hur fungerar en receiver ihop med musik? En receiver är ju byggd för att bugga ipp en så bra flerkanaligt ljudbild som möjligt. Innebär det att de vanligtvis är gansla dåliga på att spela vanlig stereo, dvs musik.

 

Siktar ju på att slänga ut den gamla gamla stereon och "ersätta" den med en receiver...kanske.

 

ja, du världen är stor och farlig, fylld med kunskap som jag ej vill ha.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Ja detta vore jag också intresserad att få svar på.

Just nu lutar det åt Yamaha HTIB1000 paketet för mig.

 

//Supersonix

Admin www.omFilm.net

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag är inte klokare nu är för några månader sedan. Som ofta är går intresset upp och ner i cykler. Kanske det nu är på väg upp igen...

 

Men klart är att en hemmabio anläggning är optimerad för flerkanaligt ljud framförallt. Dock tror jag att med "rätt" högtalare så går det att få ett hyffsat stereoljud/musik. Men är man en audiophil har man garanterat en receiver för hemmabio och en för stereo/musik.

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...