Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Screen Width


Larvik

Rekommendera Poster

Et innlegg på svorsk :-)

Kan nogon beretta hur jag kan lagra mina besøkares skjermupløsning i en access-databas? (Eks. 800x600)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Kan tyvärr inte svara på svorska =)

 

Du kan ta reda på skärmupplösningen i Javascript och sedan posta denna till servern där du uppdaterar databasen. Vet inte riktigt vilken kunskapsnivå du ligger på, så du får ställa föjdfrågor.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Här kommer ett fullständigt exempel. Döp sidan till getres.asp, skapa en accessdatabas med namnet resDB.mdb, en tabell med namnet Resolutions med fälten ResolutionH (tal) och ResolutionW (tal)

 

Jag har lagt koden här: http://5aaa8b6644522810.paste.se/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Takk for hurtig svar!

Jeg skal prøve på litt cut/paste for at tilpasse det mine sider.

Mine besøkende kommer til en meny-side hvor jeg laster en include-fil som oppdaterer min statistik. (Hovedsaklig server-variables).

Går ut ifra at det føste skriptet skal ligge i header. Prøver å sette inn resten i min include fil, da det er denne som henter inn de andre oplysningene og oppdaterer min database.

Hvis det ikke fungerer tar jeg kontakt :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Du kommer inte få det att fungera med enkel include, eftersom sidan måste posta tillbaka upplösningsinformationen till servern för att kunna uppdatera databasen.

 

Eventuellt skulle du kunna öppna min fil i ett popupfönster eller en IFRAME.

 

Ännu bättre är att du har min fil som startsida. Sedan redirectar du användaren till din "riktiga" startsida efter att databasen har uppdaterats.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet er at min database skal lagre flere oplysninger på samme record. Kan jeg sende deg mine filer slik at du ser hva jeg mener?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Har dessvärre slutat ta emot requests per e-post då det tidigare har visat sig ta lite för mycket tid. Men fortsätt gärna här.

 

Du nämnde tidigare att bl.a servervariabler skulle sparas också. Kan du inte bara lägga in detta i min kod? Om du redan har kod som lägger in detta i databasen så kan du ju alltid använda UPDATE istället för INSERT där (lägg till ett fält i databasen för SessionID så att du hittar rätt record)

 

sql=[GRÅ]"UPDATE MyTable SET ......... WHERE SessionID="[/GRÅ] & [b]Session[/b].SessionID

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...