Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

AMD Athlon 2400+


viper71

Rekommendera Poster

Äe där någon som kke vet var man kan kolla upp hur en Athlon xp 2400+ ska se ut (prosessorn) . Jag har (lr skulle iaf ha) ha köpt mig en prosessor som ska vara Athlon 2400+. Men datorn säger att det är en 1800+ å ett program som heter (tror jag) EVEREST Home edition å det programet säger att det är en 1700+... Så jag undrar om det kan vara något som har med mitt moderkort att göra... Jag e ju dålig på detta så det är därför jag hoppas att det finns någon här ute som kan hjälpa mig på ett lr annat sätt... MVH/viper

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

BIOS behöver troligen flashas om?

 

Kontrollera först inställningarna i BIOS om det är något du kan ändra till det bättre. Alltså att din processor identifieras korrekt.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En 2400+ tillhör Thoroughbredfamiljen. Bilder på sådan kan ses här t ex: http://www.tomshardware.com/cpu/20030217/cpu_charts-20.html

 

Du kan använda programmet cpu-z för att se information om din processor och jämföra själv med fakta. Sisoftwares program Sandra kan visa dig vilken familj din processor tillhör även om jag tror det syns i cpu-z också.

[inlägget ändrat 2005-04-26 17:21:05 av Hundbert]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej hundbert. Tack för ditt svar. Jag har en fråga till, å det gäller detta du skrev om något program cpu-z å nåt sisoftwares program Sandra... Va e detta? Och om det är nåt man hämtar hem, varifrån gör man detta då... Oj oj oj... Ja, så här lite förstår jag mig på detta faktiskt... Detta med att flasha, ja det vågar jag mig nog inte på. Men tack så mycket iaf för svaren, det gäller dom som svarat mig här. Önskar alla en fortsatt 3vlig natt. MVH/viper

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...