Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Låter era Acer TravelMate 4602Wlmi?


matte2k

Rekommendera Poster

Min dator låter väldigt skumt...

När jag inte har några program öppna utan låter bara datorn va så låter det ett ganska högt ilande ljud från någonting under huvet. Låter ungefär som tvapparater kan göra ibland.

 

Om jag tex öppnar explorer och surfar och scrollar på en sida så blir det knäpptyst, slutar jag scrolla så låter det igen. Så lite verkar krävas för att den ska bli tyst. Väldigt skumt!

 

Om jag går in på Acer ePowerManagement så är CPU Speed inställd på MAX. Vilket jag självklart vill ha den på. Varför annars köpa en snabb dator.

Ställer jag däremot in den på High (4 alt. Max, High, Medium, Low) så hör jag knappt någonting.

Slår jag om den till High igen så tjuter den på.

 

 

Vad kan detta bero på??

 

 

Jag har precis fått tillbaka datan från service i tyskland, dels för att åtgärda detta problem och dels för att datan totaldog efter 2 veckors användning.

Då sa dem att det skulle ta 10arb dgr att få tillbaka den. Nu tog det ca 20. Så jag är inte helt nöjd med deras service hantering!!

 

Men vad ska jag göra... Kanske inte finns mycket annat än att ringa å klaga å be dem hämta den igen eller?

 

 

Å just det. Jag köpte datorn på ItService på Kungsgatan, men har alltid kontaktat Acer direkt när nått varit knas. Är det fel. SKa man kontakta butiken istället. Butiken har sagt att det går snabbare om jag kontaktar Acer istället. Är detta bara Bshit så det slipper hålla på?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ville bara säga att jag funderar också på att köpa en acer 4602, det verkar vara en sshysst dator. är du nöjd med den.Vad har acer supporten sagt om ljudet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo den funkar bra... men supporten tar 30min å komma fram till.. å dem utför inte lagningarna under utsatt tid...

men själva burken funkar fint... förutom diverse problem jag haft.... som att datan la av totalt en dag och aldrig vakna mer... plus att det iilar rätt högt från nånting under huven.... den är dock inne på reparation för det nu för andra ggn så får hoppas den blir bra....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg gärna till om ljudet försvinner efter lagningen, Hur är det med batteritiden håller den i fyra timmar?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör bara på nätsladden.. men beroende på olika inställningar och med hur starkt ljus du vill att skärmen ska ha när du kör på batteri och om du spelar eller bara använder word så kan du få upp till närmare 5 timmar jag för mig!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du fått tillbaka din dator än? låter den fortfarande? funderar starkt på att köpa en likadan, säg till när du fått tillbaka den:)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej.. har inte fått det än... har gått ett par dgr nu.. men kommer den inte under denna vecka då jeevlar...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ups ringde och dem levererar den idag.

Så jag försöker höra av mig under morgondagen när jag fått testköra den lite.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

felet med ljudet kvarstår.

har pratat med konsumentverket och jag har rätt att häva köpet. vilket jag kommer göra.

har dock inte bestämt mig om jag vill ha en ny dator eller pengarna tillbaka.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick min 4602WLMi i fredags och har precis samma oljud i min. Kontaktade supporten idag och de ville att jag först skulle göra en recovery och om problemet kvarstod (vilket det gjorde) så skulle jag skicka in den på lagning.

 

bor1z: För mig blir ljudet högre beroende på hur högt jag har ställt in ljudet för mikrofon och linjeingången i volymkontrollen. Måste vara hårddisken som stör ljudkortet på något sätt?

 

Har du testat det här med volymen bor1z? Händer samma sak för dig?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan vi nås på msn?

matte2k@hotmail.com

 

 

har exakt samma fel..

å ja.. det blir värre om jag höjer ljudet i volymkontrollen för lingeingång.

 

 

mathias

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tråkigt att ljudet inte försvann, Jag beställde en 4602 men avbeställde den i sista sekund och beställde en NX8220, Har haft den nu i 3 dagar och så länge verkan den riktigt bra så jag kan rekomendera den om du ska köpa en ny, den har allt som acern har uton ramet, men den har bättre upplösning. Hoppas det går bra med reklameringen,

 

Hej

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försvinner ljudet helt om man t.ex ställer ner linein/mic till 0 eller sätter i en mic i någon av dessa portar på baksidan av datorn?

 

Och hur låter det mer specifikt? Som "brus" i en TV eller som ett pipande fläktsurr?

[inlägget ändrat 2005-05-15 20:54:43 av nurb]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nope.. inte helt.. men blir tystare.. dock fortfarande väldigt irriterande..

har du en sån dator.. lämna in dem på lagning å låt dem försöka laga det 2ggr.. sen har du rätt att häva köpet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför just 2ggr? Vad är det för lag som säger det? Jag har precis skickat iväg min en första gång och är redan trött på hela situationen. Skulle inte precis kännas bättre om jag blev tvungen att lämna in den ytterligare en gång bara för att få rätten att häva mitt köp.

 

Är det någon som har en 4602WLMi som INTE har det här ljudet i sin dator? Hojta gärna till isåfall för alla inlägg jag har sett om den här datorn verkar nämna samma fel.

 

Skickade iväg min till Tyskland i torsdags och jag måste erkänna att jag inte har allt för stora förhoppningar på att få oljudet åtgärdat längre.

 

Jag förstår verkligen inte hur Acer kan släppa ifrån sig en sådan här dator när den har en så uppenbar defekt.

 

Fruktansvärt dåligt av Acer!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att försäljaren har försökt laga produkten 2ggr och felet kvarstår har du rätt att häva köpet. Så säger Konsumentköpslagen.

 

Gå in på Konsumentverkets hemsida. Gå vidare tills du finner någon epostadress/telenummer där du kan kontakta din lokala Konsumetombudsman på ditt lokala stadsdelskontor.

Jag kontakta dem på Norrmalm/Stockholm.

Hon har varit väldigt hjälpsam och förklarar allt. Hur man ska gå till väga. Vad man har rätt att göra och så vidare.

 

Prata gärna med henne även fast du inte bor där. Då lär vi verkligen kunna göra slag i saken om vi är flera som raporterar samma fel.

 

 

Stockholm / Norrmalms sdf.

 

Adress: Norrmalms stadsdelsförvaltning, konsumentvägledning BOX 3128 10362 STOCKHOLM

Besöksadress: Tulegatan 13

E-post: riitta.skold@norrmalm.stockholm.se

 

Telefontider: Mån-Tors 8.00-16.00 Fre 8.00-15.00

Telnr: 08-50809307

Faxnr: 08 -50809019

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag avbeställde min efter att ha läst era rapporter här. Verkar inte vara värt att chansa då jag inte sett något positivt om den. Väldigt svårt av någon anledning att hitta några som helst reviews på den här modellen. Vilket är konstigt då den har ett lockande pris i förhållande till prestanda.

 

Själv bestämde jag mig istället för att beställa en Komplett Notebook 410. Det är en hop-plocks variant som erbjuds av komplett.se och baseras på "Barebook 410", en intel centrino-burk med Radeon 9700 128MB. Det man får välja till/från är cpu (1,6-2ghz), minne, HD, operativsystem, trådlöst nätverk etc. Den motsvarar ungefär ACERn i prestanda/pris, och det finns några positiva reviews om den att läsa. Har inte fått den än, men den verkar lovande. Nordisk support är också ett + tycker jag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att det inte finns några reviews är faktiskt lite märkligt.. Dock är den ju rätt ny.. och laptop reviews verkar ju inte göras allt för ofta...

 

Den STÖRSTA fördelen denna dator har är prestanden i förhållande till priset. Du får ruskigt mycket för pengarna. Tex 1GB minne, Widescreen skärm, Dvd Brännare osv osv...

 

Hitta gärna en likvärdig för dem pengarna och meddela mig.

Jag har nämligen rätt att byta ut min eftersom den varit på lagning 3ggr.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...