Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Alla Word-versioner


RolfCarlsson

Rekommendera Poster

RolfCarlsson

Att det finns många olika versioner av MS Word visste jag. Likaså att det finns skillnader mellan dem. Men att det finns så många versioner och så stora skillnader kom som en obehaglig överraskning för mig när jag nyligen genomförde en distanskurs i ordbehandling. Det verkar t.o.m som om det finns skillnader inom en och samma version beroende på vilket servicepack man installerat.

 

Jag har förgäves letat på MS webbplats efter en sammanställning där man kan se vilka skillnaderna är. Någon som vet om det finns en sådan?

 

/Rolf

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

RolfCarlsson

Tack! Då vet jag åtminstone vilka versioner som finns. Nu gäller det bara att hitta info om vad som skiljer dem åt.

 

/Rolf

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
RolfCarlsson skrev:

Tack! Då vet jag åtminstone vilka versioner som finns. Nu gäller det bara att hitta info om vad som skiljer dem åt.

 

Jepp, och det är inte det lättaste. Googlade litegrann, men hittade inte möd. :-)

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man fråga vad det var för kurs? Jag skulle behöva 5 gratis högskolepoäng :)

 

Ha det bra,

A.C.Magic

-------------------------------------------------------

Two things are infinite: the universe and human

stupidity; and I´m not sure about the universe

(Albert Einstein)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

En grej som jag kommer ihåg är att det fr o m Word 2000 finns möjlighet att spara upp till 6 saker i Urklipp. I W 97 kunde man bara spara en. Dessutom krånglade dom till det med bilder. Placeringen blev "låst". Fr o m 2000 måste man börja med att ändra figursättningen innan man kan börja flytta på bilderna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...