Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skrivare med 4 patroner?


Chrissse

Rekommendera Poster

Tja!

Har tänkt köpa en ny skrivare. Undrar lite angående dom skrivarna som har 4 separata patroner. Finns det nån fördel med det? Eller är dom med två patroner bättre på något sätt..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Jag föredrar skrivare där det bara finns en patron. Antingen svart/vit eller färg.

Ett djäkla klabb att hålla på och fumla med fyra patroners. Tar en patron slut så får du springa och köpa en ny. Sedan tar det inte lång tid förrän nästa tar slut. Nä, en patron vill jag ha.

 

Varför inte laserskrivare?

De är rätt schyssta i priset idag. Svart/vit laserskrivare klarar man sig långt på om man skriver ut text.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Separata patroner för varje färg är att föredra.

 

Två patronslösningen är bara skit. En patron med tre färger som aldrig tar slut samtidigt, vad är det att ha? Är gul slut så får du kassera patronen med kanske 50% cyan kvar. Eller kladda med påfyllnadskit och annat krafs.

 

Då är en patron per färg att föredra. Enkelt att byta när en färg är slut. Canons patroner är t.ex. genomskinliga så man ser vad det är kvar i dom. Och man kan ta ur den och titta utan att skrivaren får spel när man sätter i den igen.

 

Den svarta är i regel större och rymmer mer bläck, kostar runt 120 spänn, färgerna är mindre och ligger väl runt 100-lappen.

 

Självklart köper man en uppsättning patroner åt gången. Så att det finns hemma när det tar slut.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag håller absolut med Peddler. Patronerna tar inte alls slut ungefär samtidigt. Det är åtminstone min erfarenhet.

 

Alla tester som jag har läst rekommenderar dessutom separata färgpatroner för att det bli billigare i längden.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...