Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

MS Word, automataddering i tabellkolumner


GladLax

Rekommendera Poster

Om man skapar tabeller i Word skulle jag vilja ha "automataddering" i en kolumn. Det skulle räcka med att skriva "1" i översta rutan, i alla rutor därunder skulle jag vilja lägga in en formel som gör följande:

 

- Titta i rutan ovanför (endast där och inte i hela kolumnen)

- Addera med 1

 

Detta är lätt att göra i Excel men jag har inte lyckats i Word. Hur gör man??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Varför inte göra det lätt för sig och lägga in som Excelkalkylblad i dokumentet istället?

Har för mig att det ska gå på nåt sätt men det är enklare och du kan lägga in mer komplicerade formler om du infogar kalkylbladet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...