Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Administera exchange konton


look2

Rekommendera Poster

Kan jag som Administratör i exchange ställa in att användare A ska ha tillgång till användare B's kalender? utan att behöva logga in på detas konton? kan man göra det i AD admin verktyget? eller kan man göra det i exchange admin verktyget ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan Sandqvist

Nja, du kan via AD-verktygen ge en användare Send On Behalf rättigheter, men det räcker inte i ditt fall. Enklaste sättet (om man inte vill använda 3:e-partsverktyg eller låta varje användare lägga till informationen på egen hand) är att lägga till epostkontot för användaren i fråga till sitt eget konto (titta under More Settings->Advanced i egenskaperna för Exchangekontot) som därefter dyker upp i din mapplista. Högerklicka på kalendern och sätt önskade rättigheter för andra användare på Permissions-fliken.

 

// Johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hela min tanke var att användarna inte skulle göra detta. Utan att det skulle kunna administreras central.

Har du tips på nån bra 3:e parts programvara? gör ingenting om den är gratis :P

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...