Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Varför får jag ingen bild på skärmen när jag använder WinfastPVR


Madde10

Rekommendera Poster

 

Jag köpte dator för ett tag sedan och fick med WinFast PVR för att kunna se på tv på datorskärmen men jag får ingen bild.

 

Jag gick in på configuration för att söka kanaler och det verkar som den hittar kanaler. (det blir en röd markering med en vitt plustecken i framför vissa kanaler). Klickade i Sweden för "area" och cable för "TV source"(provade också antenna). Kryssade också för Adaptive channel scanning.

 

Men sen är det stopp, jag får ingen bild

 

tacksam för hjälp!!!

 

Madelaine

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik P Larsson

Hmm.. Nu kommer en lite dum fråga, men har du kopplat in antennsladden in i kortet på datorn?

 

Sen undrar jag vad du har för kabel-leverantör?

Om du har digitalt endast så sitter du på pottkanten, men har du t.ex. UPC så ska du iallafall få in deras analoga kanaler.

 

Det var kanske inte så mycket hjälp.. men men...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, antennsladden är ikopplad i datorn och i antenn utaget.

Kabel leverantören heter Transit.(ej digitalt )

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Transit. Typ Täby eller omnejd?

 

testa att skriv in frekvensen för någon kanal manuellt. Om vi nu bor inom samma område, med samma frekvensplan, så kan jag ge ett exempel på var SVT 1 kan ligga, nämligen 175 MHz. Övriga kanaler ligger, för mig, i steg om 7 MHz från SVT1.

 

Kollade inte så noga, men tror att avståndet mellan kanalern ökar lite vid de högre frekvenserna.

Edit:

Vet inte om Dscaler fungera med ditt kort, men värt att prova är det. Testa att sök med detta enligt UPC Cable Frequency Plan. Med denna hittar jag alla Transits kanaler.

 

/T

 

 

[inlägget ändrat 2005-04-08 21:30:12 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det stämmer, det är Täby.

 

Hur skriver jag in frekvenserna mauellt ? om jag dubbelklickar på frekvens så kan jag bara skriva i Channel name.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet ej, har ej WinFastPVR. Men det borde finnas en öjlighet till manuell inställning av frekvenser. Någon avancerad inställning eller fine-tuning exempelvis.

 

Nu vet jag inte, är lite osäker, men fungerar Dscaler är det värt ett försök. Om det är WinFastPVR 2000 men integrerat MPEG-chip så hittade jag post i Dscaler forum som säger att det inte fungerar.

 

Och om inte det fungerar testa ett annat program, exv ShowShifter, och se om du kan hitta kanaler där. Kanske (förlåt) du missat något i Winfast...

 

Edit:

Har du någonting som kan ge ditt TV-kort en s-video- eller komposit-signal? Bara för att kontrollera att det kan ta emot en signal.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

 

[inlägget ändrat 2005-04-10 19:54:28 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...