Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte öppna länkar


Lili

Rekommendera Poster

Hej, har precis köpt en ny dator och installerat ett treårigt abbonemang av F-Secure brandvägg och virusprogram. Nu kan jag inte längre öppna länkar som är skickade till min e-post (Outlook Express). Kan detta bero på brandväggen? Eller har ni någon aning om vad det kan vara för fel? Går att öppna länkar i Internet Explorer men inte i e-posten.

 

Lili

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan prova att "disabla" brandväggen o se om länkarna från mailen funkar då, om det är så är det nog nån inställning du ska ändra i brandväggen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Har du kollat i OE under Verktyg/Alternativ, fliken Säkerhet. Under virusskydd där kan du bocka ur Tillåt inte att bifogade filer som kan vara virus sparas eller öppnas och bocka även ur Blockera bilder och annat externt innehåll i HTML-e-post strax under.

 

[inlägget ändrat 2005-04-05 18:53:27 av bmhson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej tack för svar, allt detta har vi redan provat. Tidigare har vi alltid haft Norton och då var aldrig detta något problem. Även Norton spärrar en del bilder etc och då kan man bocka av dessa under Verktyg. Jag har kollat alla F-Sec inställningar men kan inte hitta något ang. detta.

 

Lili

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tusen tack, den första länken funkade. När vi läste den kom vi ihåg att vi installerade Mozilla och sedan avinstallerade den igen. Det måste ha funnits rester kvar av den som utgjorde detta problem.

 

Tack alla för visat intresse. :thumbsup:

 

Lili

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...