Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Norton krävde en ny aktivering av programmet efter ett halvår


Inger Maryissa

Rekommendera Poster

Inger Maryissa

Hej,

Idag hände en konstiga sak när jag satte på datorn.

 

Jag fick upp ett meddelande att aktivering krävdes för att kunna fortsätta använda Norton Internet Security.

 

Jag har använt programmet i ett halvår och jag är säker på att jag aktiverade det när jag installerade programmet.

 

Naturligtvis gjorde jag det då jag inte ville att datorn skulla vara oskyddad.

 

Har någon annan här råkat ut för detta och kanske vet varför ?

 

Hälsningar

Inger Maryissa

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter konstigt, om det inte är en trial (prova på) version för 6 månader som du installerat.

 

Dom programmen man köper gäller för 1 års fri uppdatering av programmet, ej att förväxla med uppgradering då man får en ny version av programmet.

 

1 månad innan detta 1 års abonnemang på fri uppdatering går ut så får man upp en ruta om att förnya sitt abonnemang för ytterligare ett år, det går att hoppa över den uppmaningen och uppdatera ändå tills abonnemanget löpt ut sedan måste man förnya för att få tillgång till uppdateringar eller köpa en uppgradering med en ny version som då innehåller ett års abonnemang.

 

Även om abonnemanget löpt ut så fungerar brandväggen precis som innan men då man inte har tillgång till uppdatering av den och att utvecklingen för attacker hela tiden går vidare så kan den kanske inte längre skydda dig emot dom nya hoten.

 

Om det är en köpt fullversion du installerat och den börjat strula så kontakta Symantec och fråga vad du skall göra så kan dom hjälpa dig med en omaktivering om det skulle behövas.

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inger Maryissa
Om det är en köpt fullversion du installerat och den börjat strula så kontakta Symantec och fråga vad du skall göra så kan dom hjälpa dig med en omaktivering om det skulle behövas.

Tunna/

 

Tack snälla för svaret.

 

Ja, det är en köpt fullversion jag har köpt och installerat för knappt 6 månader sedan, så det var väldigt konstigt att jag fick detta meddelande.

Jag får kontakta Symantec om det händer igen, eller kanske jag gör det i alla fall.

 

Hälsningar

Maryissa

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...