Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Grafikkorts byte problem med drivrutiner (HEELP!!)


Krille_XxX

Rekommendera Poster

Hej jag hade nvidia geforce 4 mx 420 och som ni säkert förstår vill jag bli av med skräper så fort som möjligt och stoppa in något bättre..Så ja öppnar datorn och stoppar in ett ati radeon 9200se ...ja startar datorn helt ok och när jag kommer ut i windows laddar jag ner drivrutinerna från atis hemsida..men när jag installerar kommer de upp något som liknar ''Kan inte installera drivrutinerna försök först ställa in din bildskärmsadapter med en vanlig VGA drivrutin''

SNÄLLA HELLLP!!

/Krille_XxX

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Avinstallerat dina tidigare drivisar?

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!!

 

Hittade detta på ATIs hemsida:

 

A. Prior to Installation:

 

Ensure that any previous versions of ATI's Multimedia Center software have been removed from the system. To un-install a previous version of the software use the Add\Remove Programs option in the Windows XP Control Panel.

 

It is recommended that you re-start Windows after un-installing the ATI Multimedia Center software.

Before attempting to install the new software close any other applications being run.

 

You can confirm that all applications are closed using the Windows XP Task Manager.

 

To access the Task Manager press CTRL+ALT+DEL keys all at the same time. This will bring up the "Windows Security" dialog. Click the "Task Manager" button and select the "Applications" tab. If any applications are still listed on this tab, highlight the application and then click the "End Task" button at the bottom of the tab. Repeat this procedure until there are no more applications running.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbar sjäv så här

Byta grafikkort.

1) Ställ in upplösning 640x480 (=VGA upplösning)

2) Ta bort de gamla drivarna

3) Starta om datorn. så detta går in...kanske onödigt?

4) Stäng av datorn, dra ur alla sladdar

5) Byt grafikkort, använder själv diskbänken för jordad arbetsplats, ingen statisk el.

6) Koppla in datorn, starta, ofta säg nej till att instalera ny hittad hårdvara

7) Starta programmet med de nya grafikdrivarna (= Instalera de nya drivarna)

 

Upgradera grafikkortsdrivare

1) Ställ in upplösning 640x480

2) Ta bort de gamla drivarna

3) Starta om datorn. så detta går in...ofta säg nej till att instalera ny hittad hårdvara

4) Starta programmet med de nya grafikdrivarna (=Instalera de nya drivarna)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...