Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ersättning av sponsorer på en webbtänst?


zedrick76

Rekommendera Poster

Hej!

Jag driver sedan en tid tillbaka en mycket populär spelserver för onlinespelet Counter-Strike. Servern drivs ideellt men jag önskar sponsorer på hemsidan för att få tillbaka mina utlägg/bygga vidare på min server. Vad kan man få/bör få för ersättning av sponsorer på en webbtjänst? Är det per klick eller fast ersättning eller både och?

 

Mycket tacksam för svar och/eller feedback!

 

Trevlig helg!

 

Mvh Marcus

 

[inlägget ändrat 2005-04-01 13:14:02 av zedrick76]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bellfalasch

Fast ersättning är enklast att spika, då ska den helt eller delvis ske i förskott.

 

Men allt hänger på antal besök du har och deras ålder. 100 000 tolvåringar är inte direkt så köpkraftiga som tiondelen 20-åringar, ett halvgalet exempel bara.

 

Sen beror det på formaten på annonserna. Stora bilder kostar mer, textlänkar mindre. Du får även räkna in antal visnngar för bilden. Nån magisk formula finns inte. Men 10 000 unika besökare i månaden borde ge dig några hundra för en 468x60-banner.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle som webmaster inte gå med på ersättning för antal ggr besökare har klickat på länken.

Reklam fyller sitt syfte även om besökaren inte klickar på bannern direkt och då ska man få betalt därefter. Endast fast ersättning för min del.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressanta synpunkter...men jag känner att jag fortfarande saknar kött på benen för att kunna inleda avtal med sponsorer.....mycket tacksam för mer feeback/idéer etc....

 

mvh

Marcus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...