Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Panasonic DVD S75 + Darins CD "The Anthem"


grasaker

Rekommendera Poster

Mmmm

 

Min dotter är inte glad. Hennes nya CD med Darin går inte att spela i Panasonic DVD S75... Är det någon i detta forum som förstår varför. CD fungerar i alla andra CD spelare i vårt hem inkl. alla PC'ar.

 

Med hopp om svar (och lösning)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kopieringsskydd som spökar?

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte alls givet att det blir problem i datorn. De kan skapa "fel" på skivan som en vanlig CD-spelare klarar av, en del CD-läsare i datorn klarar dem och en del inte.

 

Dessutom kan de ju ha ohyffset att lägga in en komprimerad del med låtar som spelas upp i datorn och inte originallåtarna på CDn. Fast det ohyffset har de väl ändå slutat med? Har inte köpt någon CD på länge nu så jag vet inte. Fast om du nu kan läsa den i datorn kanske du kan dra en kopia av den och denna kopia kanske fungerar. Det är tillåtet.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, kopian är redan gjord. Den fungerar i DVD. Jag tycker ändå att orginal CD bör vara spelbar i DVD.... Får höra med Panasonic

 

Hur kan man kolla om det är något kopieringsskydd på CD?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, det borde stå på fodralet. Normalt sett är en kopieringsskyddad CD inte en äkta Cd och kan därmed sakna beteckningen CD.

 

Eller så står det i klar, men liten, text någonstans på kanten.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...