Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Explorer kraschar (drwtsn32.exe)


Gaerder

Rekommendera Poster

Jag vet det finns många inlägg om det här problemet, men efetrsom jag inte kan så mycke så har jag inte direkt fattat vad man ska göra.

iallafall när man ska starta explorer (internet, Mina dokument) så kommer timglaset upp sen så hänger sej datorn och det står nått om dr watson eller drwtsn32.exe som windows kallar honom, så vad ska jag göra???

Försök att förklara så enkelt som möjligt! snälla!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder inte Internet Explorer,men har för mig att Dr Watson

är en felsökningsfunktion.

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2005-03-28 14:33:11 av Brynäsarn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utav någon anledning så kraschar din Explorer och Dr Watson försöker tala om för dig att något är fel.

 

Berätta gärna vilken version av Explorer du kör (om du vet det. Det står annars under Hjälpmenyn och Om Explorer - om du kommer så långt)

 

Berätta gärna vad du har för operativsystem (Windows Xp Home el Pro, Windows 2000, ME eller 98a..?) och om du har installerat några säkerhetsuppdateringar (Service Packs, även kallade SP ihop med ett nummer för vilken version. Till XP bör du ha installerat SP2 justnu).

 

Har du antivirusprogramvara (Norton Antivirus, Norman, Panda, McAfee..eller någon annan)? Brandvägg? (Norton Internet Security är en vanlig brandvägg, även Panda Titanium men det finns flera).

 

Har du försökt göra något åt problemet? T ex installerat en nyare version av Explorer? ovanpå den gamla Har du gjort något med din burk nyligen, avinstallerat eller installerat program? Fungerar andra program som vanligt? Kan du köra andra webläsare, t ex Mozillas Firefox?

 

Hör av dig med mer info!

 

//Jenny

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har avinstallerat SP2 och explorer startar men det står bara "sidan kan inte visas" Har försökt att skriva in "Login1.telia.com" och "10.0.0.6" för att logga in på bredbandet men det funkar inte!

 

Lite info:

 

XP pro.

 

IE 6.0

 

SP 1

 

Antivrus: AVG

 

Brandvägg: ZoneAlarm

 

Firefox funkar, men jag vill hellre använda IE

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så din fråga är förändrad nu och IE går alltså igång som den ska, men nu saknar du internetaccess genom IE, men du har internetaccess genom FF?

 

Jag skulle nog råda dig att installera SP2 för XP och SP1 för IE (det finns en speciell för denna).

 

Vidare, XP har ju en egen brandvägg. Eftersom du säger att du använder Zone Alarm så bör du avaktivera Xp's brandvägg så att det inte blir konflikter. Se även till att IE tillåts att komma igenom den brandvägg du väljer att ha aktiv.

 

Eftersom du säger att det fungerar med Firefox så förutsätter jag att modem, kablar och inställningar är korrekta.

 

//Jenny

 

 

 

[inlägget ändrat 2005-03-29 13:02:08 av Jenny R]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det mest skumma är egentligen att man KAN gå in på internet genom mina dokument men INTE om man trycker på intenet explorer knappen på skrivbordet. Och sen när man ska öppna en länk så öppnas den i "vanliga" internet explorer och det funkar inte....väldigt konstigt

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du med att du kommer in på internet genom Mina Dokument?? Hos mig är Mina dokument enbart en plats på hårddisken där jag sparar div dokument, bilder, mottagna filer etc.. Är det en sådan du öppnar? Är du säker på att du inte surfar i cachen, dvs dokument som din dator redan laddat ner och som ligger i tempkatalogerna?

 

Eftersom du säger att Firefox fungerar att få internetaccess med så är jag fortfarande kvar i spåret att du själv har råkat spärra IE eller någon av dess processer i brandväggen.

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man klickar in på mina dokument så finns det ju ett adressfält där och om man skriver typ idg.se så kommer man in på den. Men sen när man ska öppna en länk så öppnas den på nått mysko vis i explorer som inte funkar. Och jag är helt säker, explorer är helt tillåtet i genom brandväggen......Vilka processer som du pratar om måste vara tillåtna och så?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...