Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skicka mail


Fredriik

Rekommendera Poster

hej.. jag använder mig av mail($mottagare, $amne, $meddelande); för att skicka ut mail från min sida.. först skulkle något konfigureras men då ja instalerade merak mailserver konfigurerades detta uatomatiskt så nu fungerar (kan skicka även när jag stängt merak).. men mailet som kommer har avsändaren "me@localhost.com" och det är här min fråga kommer, hur man ändrar detta..?

 

jag har testat att i php.ini filen ställa om sendmail_from till något annat men det vill sig inte fungera.. någon som vet? .. tack i förhand!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Kan det här hjälpa?

 

<?[color="#0000ff"]php[/color]
$headers  = "From: \"Fredrik\"<fredrik@dinserver.se>\n";
$headers .= "MIME-Version: 1.0\n";
$headers .= "Content-Type: multipart/[color="#0000ff"]mixed[/color]; boundary=\"$boundary\"";
[color="#ff0000"]mail[/color]('tillperson@hotmail.[color="#ff0000"]com[/color]', 'Detta är inte spam', $message, $headers);
?>

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack! nu funkade det med att det står en avsändare..men nu kom inte meddelandet fram :/ .. men har inte lag till boundary=\"$boundary\""; som du skrev för förstår inte alls vad den gör? .. va e d för nott? .. tack igen.!

 

 

---------------------- Senare:

ja testade att bara skriva $headers = "From: \"Fredrik\"<fredrik@dinserver.se>\n"; alltså ta bort

$headers .= "MIME-Version: 1.0\n";

$headers .= "Content-Type: multipart/mixed; boundary=\"$boundary\"";

boundary=\"$boundary\"";

.. och då fungerade det jättebra.. vad exakt gör dessa tre raderna? .. tack tack =)

 

[inlägget ändrat 2005-03-28 03:31:17 av Fredriik]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Boundarygrejen skall ligga på samma rad som Content-type. Det är fortsättning på raden innan. Egentligen tror jag du kan skippa hela boundary:t, det används för att dela upp ett mail i flera delar tydligen.

 

[log]

<?[color="#0000ff"]php[/color]
$headers = "From: \"Fredrik\"<fredrik@dinserver.se>\n";
$headers .= "MIME-Version: 1.0\n";
$headers .= "Content-Type: multipart/[color="#0000ff"]mixed[/color];";
[color="#ff0000"]mail[/color]('tillperson@hotmail.[color="#ff0000"]com[/color]', 'Detta är inte spam', $message, $headers);
?>

[/log]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok.. testade det igår att lägga den på samma rad innan ja frågade dess funktion men det fungrerade itne då heller, därför ja fråga.. men då vet ja :) .. tack tack.. ville bara veta så d inte blev något fucked upp när ja tog bort dom två raderna men då e d lugnt :) .. tack igen!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...