Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

prob med utloggning


Nashuna

Rekommendera Poster

Hej som alla andra så har jag ett prob som jag hoppas någon känner igen... När jag inte har använt datorn på ett tag loggas jag ut men de progg som körs stängs inte av ...

 

. detta har hänt under de senaste veckorna.. Har kört virus o hijack + lite gott o blandat... :) ..men hittar inget.. har kollar schemalägg om det var något sånt.. men nej... iofs överlevar jag detta men lite fundersam blir man ju.. Nu hoppas jag att någon börjar flina o säger ... men fan.. detta är ju enkelt... och hjälper mig ..

 

Tackar / Fia

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej! d

stängs datorn av när du inte har använt den på ett tag? om så är fallet är det förmodligen viloläget som är aktiverat. helt riktigt loggas du ut och dina program är fortfarande igång i bakgrunden. för att ändra tiden, gör du enligt följande: gå till kontrollpanelen-->energialternativ. under fliken energischema finns det olika inställningar. längst ned finns ett alternativ "försätt i väntläge". här kan du ändra tiden till det som passar dig. hjälpte detta? tror inte att det har med ngt virus att göra.

 

mvh andreas

 

[inlägget ändrat 2005-03-18 17:19:39 av mambofeber]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle kanske kunna vara skärmsläckaren som är inställd för att kräva lösenord?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej

 

Nix det har jag redan kollat o de är inställda på att aldrig försättas i vänte/viloläge.... så det kan inte vara det ... jag hade hoppats på en vanlif WIN bugg ju!!!!!!!!! Men tack!!! / Fia

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej Tack för ditt svar .. men nähä.. det funkade inte det heller.. ändrade skärmsläckaren.. o den gick igång men när jag skulle "stänga" skärmsläckaren blev jag utloggad i alla fall... SKUMT :) / Fia

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej igen!

om du är inloggad som administratör kan du kontrollera så att man du inte tvingas att logga ut efter en visst klockslag.

gör så här:

gå till start-->kör-->skriv "CMD".

i fönstret skriver du NET USER [ditt användarnamn]

 

Du får upp information om ditt konto. Kolla på raden "tillåtna inloggningstider". Ska helst stå "Alla" där.

 

gå även in på start-->admin. verktyg-->lokala säkerhets. princip-->säkerhets alt.

leta efter "logga ut användare automatiskt när inloggningstid upphör". Inställningen här ska va inaktiverad.

hjälper det?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte riktigt vad du menar, men så här ska det vara:

Egenskaper för Bildskärm - Skärmsläckare

Det ska inte vara förbockat i rutan Återvänd till välkomstskärmen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:) Tackar ödmjukast för ditt svar.. helt riktigt så var den av någon anledning aktiverad!!! SÅ nu ska det väl funka :)

 

Ha en riktigt trevlig helg !!!!!

:thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...