Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skicka filer via bredband?


JonnyJ

Rekommendera Poster

Hur gör man om man vill skicka filer till någon kompis om båda har ADSL (och XP)? Innan kunde man ju koppla upp sig med modem och HyperTerminal.

/JonnyJ

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använd t.ex. MSN Messenger eller liknande.

 

Ha det bra,

A.C.Magic

-------------------------------------------------------

Two things are infinite: the universe and human

stupidity; and I´m not sure about the universe

(Albert Einstein)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och ett till tips:

HFS - Http File Server

http://www.rejetto.com/sw/

 

Enkel och liten. Inget extra behövs, bara en vanlig webbläsare.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan möjligtvis uppfattas som sirap om du stitter på en ADSL-förbindelse och laddar upp till tjänsten. du har ju max 1 Mbps upstream mot betydligt mera ner.

 

---/samoht

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men, HTTP file server är inte sirap? Det enda den beror på är din kapacitet ut motsvarande kapacitet hos den som laddar från dig!

 

Enda nackdelen med HFS är att det är en envägskommunikation. Din kompis kan med andra ord in ladda upp några filer genom detta program. Det är alltid den som laddar hem om instansierar uppkopplingen.

 

Vill du fritt du kunan sända och ta emot filer från någon annan är det nog FTP som gäller. Eller någon som har något annat tips? Upp/nedladning som ej kräver att mottagaren godkänner överföringen men ej FTP?

 

Så sirapen beror inte på programmet, det var vad jag ville säga.

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej " Monshi" det är inte min kapacitet upp som sätter gränsen i det här fallet. Jag får bara några få kbps, det går skapligt fort under ca 30 sekunder men sen sjunker farten dramatiskt. Det tar några timmar att ladda upp en fil som är en meg stor. Själklart så kan det vara så att jag råkar ha oturen att testa när tjänsten är överbelastad.

-nisse

 

[stavfel]

[inlägget ändrat 2005-03-13 09:31:50 av NWM]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MEd HTTP file server är det enbart era uppkopplingar som sätter begräsningen, ingen extern server eller dylikt är inblandad. Det kan dock vara som så att din ADSL-leverantör begränsar trafiken på port 80 utav någon anledning. Testa att ändra port i HFS och se om det går snabbare. Port 80 är standard för webtrafik, dvs webservrar. Det är möjligt att du inte får ha en sådan på din dator och därmed begränsas trafiken över denna port.

 

testa annan godtycklig (ledig) port. (slumptal: 1635, 8080, 1214 (Kazaa-standard))

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uräkta mitt svammel ”Monshi”. Jag hade inte testat rejetto.com utan syftade på de andra tjänsterna som nämns i tråden (av misstag eller beroende på lördagsölen så skrev jag att rejetto.com tillhörde de sega sajterna). Nu skall jag testa rejetto.com

-nisse

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till!

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HFS funkar riktigt bra och är ett trevligt komplement till FTP – servern. Det bästa är att det är så lätt för den som skall ha filen, det är ju bara att klistra in länken i t ex ett mail. Även mina minst datorkunniga kunder kommer att klara av det. Så jag tackar "Monshi" förlänken och delar ut en poäng

:thumbsup:

-nisse

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...