Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vilken sorts RAM minne?


LasTheCas

Rekommendera Poster

Tja!!

 

jag tänkte köpa mer ram-minne till min burk, jag har just nu bara 64mb. Kan jag köpa "SDRAM 128 MB 16x64 168p PC133",,,? jag har en Dell XPS PII 350 MHz... eller vilket slags minne ska jag köpa? kan inte så mycket om det där som ni kanske märker!

 

vore tacksam för all hjälp!

mvh /Laszlo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo jag kan också påpeka att jag har en st 64mb krets nu, och 2 st lediga platser...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jocke Sedell1

Du kan inte stoppa i vilket PC100/PC133 kompatibelt minne som helst. Du är hänvisad till Dell's egna minnen eller Viking Components, som gör "pirat"-minnen till "märkes"-datorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj då...var kan man få tag på ram minne för DELL då? kostar säkert det dubbla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du har en PII 350 så har du inte stöd för 100 MHZ bussar utan endast för 66. Så att köpa en 133 MHZ minne vore att slösa pengar i onödan. Däremot är det svårt att hitta 66 MHZ minnen idag men 100 MHZ minnena är för det mesta bakåtkompatibla. så en 128 SDRAM 100 MHZ

 

 

Use the force

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jobbigvolvo

FYI, P2-350 använder sig av 100 buss, 3.5*100 för att vara mer exakt.

333'an är den sista för 66 buss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte många rätt här inte!

Varför bryr du dig att svara på sådant som du inte begriper dig på!

 

P2 350 går i 100 mhz bus.

SDRAM PC 100/133 är ALLTID bakåt kompatibla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har 66Mhz minne(64mb),100Mhz(64mb)och 133mhz(64mb).

Funkar kanon!

megahertzen har inget med kompabiliteten att göra, bara vad dom är testade från fabrik att klara i busshastighet på moderkortet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Köp PC133 minne när du ändå är igång. Inte speciellt stor prisskillnad mellan 100 och 133. Sedan kan du flytta över minnet om du skaffar en nyare maskin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"billigare att köpa ny dator"

 

Tror inte det va?

 

Grabben har ju ett 100mhz board.

Det räcker med en ny processor, mera minne och kanske ett nytt grafikort så har han en ny dator.

 

Varför inte en PIII 600Mhz(2219:- på Angel PC), den kan sedan lätt överklocka till 700-800Mhz.

 

Nej, vi kommer ifrån ämnet här. Minnen, köp absolut bara 133Mhz minnen, eftersom det idag inte skiljer något i pris. Och dom är som tidigare talare sagt: kompatibla med alla PC66, PC100 och PC 133Mhz minnen, oavsett fabrikat på "datorburken".

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...