Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Avinstalera norton antivirus


gentleknight

Rekommendera Poster

gentleknight

Är på G att hiva ut antivirus 2003 ur datorn då denna inte längre kan ta hem alla uppdateringar via live update och ingen support ges. problemet är att det ligger 3 poster i "läggtill/tabort program" och undrar vilken ordning dessa ska tas bort. Efter utrensning kommer jag att lägga in norton internetsecurity 2005 för att få till gång till brandvägg pga bredbansuppkopplingen ( vill ha lite koll på vad som vill ut och in på datorn).

 

någon som kan ange avinstallations förloppet av antivirus??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är på G att hiva ut antivirus 2003 ur datorn då denna inte längre kan ta hem alla uppdateringar via live update och ingen support ges.

 

Jag kör själv Norton 2002 och har inga problem att ta hem uppdateringar via Live Update. Dock kan det ju ändå vettigt att uppgradera eftersom supporten upphört.

 

någon som kan ange avinstallations förloppet av antivirus??

 

Här kanske du kan hitta något matnyttigt:

 

http://tinyurl.com/6wgo

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gentleknight

Tack för länken tänkte faktiskt inte så långt som att kolla om det fanns avinstallerare.

 

Hos mig är det så att när liveupdate ska ta hem uppdateringar så kommer det till listan med uppdateringar och hämtning installation påbörjas. efter installationen får jag meddelande att alla uppdateringar 9inte kunnat installeras. har haft det så här i 2 veckors tid nu och eftersom symantec inte ger support på anti virus 2002 längre och jag inte hittat någon lösning på problemet så är installation av internet security 2005 sista utvägen. Ska dessutom inte vara lika resurskrävande som tidigare utgåvor enligt rykten.

 

 

Gentleknight

 

[inlägget ändrat 2005-03-12 08:10:32 av gentleknight]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...